ونوسیا یا ونوچیا (venucia) برندی مشترک میان دانگ فنگ چین و نیسان ژاپن بوده که محصولات آن برای بازار چین و بر مبنای سازه و قوای محرکه خودروهای نیسان توسعه پیدا کردهاند. در ادامه با معرفی پدال از سه محصول جدید بازار کشورمان، سدان اقتصادی d60 plus، کراساوور اسپرت V-Online و کراساوور خانوادگی استار (STAR) همراه باشید.
ونوسیا D60 پلاس
ونوسیا D60 پلاس سدان اقتصادی دانگ فنگ در بخش فنی دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی از سری HR نیسان است و از پلت فرم V نیسان بهره میبرد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور است و این قدرت از طریق یک جعبه دنده CVT Xtronic (مشابه نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس) به چرخ های جلو منتقل می شود. طول، عرض و ارتفاع این سدان به ترتیب برابر ۴۷۶۱، ۱۸۰۳ و ۱۴۸۷ میلی متر است و ابعادی مشابه به کی ام سی جی سون کرمان موتور دارد.
از امکانات ایمنی و رفاهی ونوسیا D60 می توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سانروف و تهویه مطبوع دیجیتالی اشاره کرد.
ونوسیا V-Online
ونوسیا وی آنلاین کراساووری بر مبنای پلتفرم نیسان قشقایی است. در بین سه مدل خودروی ونوسیا در ایران، این خودرو از ویژگیهای ظاهری جذابتری برخوردار است. جلوپنجره بزرگ با گرافیک زیبا، خطوط تیز و شارپ در جای جای بدنه و چراغ های به هم پیوسته عقب با طراحی متفاوت ظاهر این خودرو را به نسبت رقبای موجود در بازار جذابتر کرده است.
وی آنلاین مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با پاشش سوخت مستقیم مجهز است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت تولید شده توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه خشک به چرخهای جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.
از جمله امکانات وی آنلاین می توان به کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر و مانیتور یکپارچه، نور بالای خودکار، شش ایربگ، رادار خطی، رادار نقطه کور و گرمکن صندلی های جلو اشاره کرد.
ونوسیا استار (STAR)
استار نام گل سرسبد محصولات برند ونوسیا است. طراحی استار نسبت به وی آنلاین سادهتر است و از خطوط شارپ طراحی وی آنلاین در این مدل کمتر استفاده شده است. باید توجه داشت که محصول استار با اینکه طراحی ضعیفتری نسبت به وی آنلاین دارد اما از ابعاد بزرگتر (مشابه نیسان ایکس تریل) و کیفیت بالاتری نسبت به برادر کوچک خود برخوردار است.
مشخصات فنی ونوسیا استار در نمونه بنزینی همانند نمونه وی آنلاین بوده و قرار است علاوه بر نمونه بنزینی، نسخه هیبریدی این محصول نیز به بازار عرضه شود. در نمونه هیبریدی یک سیستم هیبریدی خفیف (دینام ۴۸ ولتی) به کمک پیشرانه ۱۵۰۰ توربو میآید.
در مدل استار امکانات فراوانی همچون کلاستر دیجیتال، مانیتور عمودی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی تخت خواب شو سرنشین جلو، سامانه کمک رانندگی ADAS، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تهویه سه کاناله، امکان تنظیم سیستم صوتی از عقب دیده میشود.
قیمت و زمان عرضه محصولات ونوسیا
باید اشاره کرد که در کمال تعجب شرکت ونوسیا در ایران دو نماینده رسمی دارد! متاسفانه به دلیل سهل انگاری وزارت صمت و سودجویی واسطهها در حال حاضر دو شرکت مکث موتور و نورا موتور خود را به ترتیب وارد کننده و مونتاژ کننده خودروهای ونوسیا معرفی میکنند.
شرکت مکث موتور اولین محموله از مدلهای وارداتی ونوسیا را نیز به کشور وارد کرده تا در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه کند. از طرف دیگر شرکت نورا موتور به عنوان شریک رامک خودرو و نماینده شرکت KG Mobility (سانگ یانگ سابق) به سراغ محصولات ونوسیا رفته تا با تولید در کارخانه خود در شهر ساوه این خودروها را به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند.
بر خلاف دعواهای گذشته شرکتهای خودروسازی خصوصی بر سر عرضه محصولات بی کیفیت چینی، این بار دو شرکت مذکور اسناد و مدارک رسمی در رابطه با قرارداد خود دارند و تاکنون نیز اقدامات عملی جدی برای عرضه محصولات ونوسیا انجام دادهاند.
با این اوصاف برای تعیین قیمت حدودی خودروهای ونوسیا بایستی تا مرحله فروش رسمی منتظر ماند؛ چرا که وارداتی و یا مونتاژی بودن این خودروها تأثیر زیادی بر قیمت تمام شده شان دارد. در بازار جهانی قیمت خودروی ونوسیا در مدل D60 پلاس حدود ۱۴ هزار دلار، وی آنلاین ۱۹ هزار دلار و استار نیز ۲۱ هزار دلار است.
تابستان ۱۴۰۲ زمان ورود ونوسیا به بازار خودروی کشور است.
phonix
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲کلید های روس سقف و و نور کاریشون و چراغ های کابین برای نفرات ردیف جلو کپی جنسیسه
این دیگه چیه که تو طراحیش عاجزین ؟
Python
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲کلمه ژاپنی کافیه تا مثل برق وباد فروش کنه.
مردیم از خوشی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲شما خود نیسان را بیار
چه فایده با حقوق ماهی زیر ۱۵۰ دلار ؟
اگه قیمت واقعی می آمد باز یه چیزی روی قیمت خودرو های دیگه اثر میذاشت ولی به لطف مافیا و شورای رفاقت ( رقابت نیست بلکه رفاقته ) چند برابر قیمت واقعی میاد تو ایران و هیچ فایده ای برای ما قشر ضعیف نداره
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲رو نیسان بودنش چه مانوری بده دلال
…