شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس طی مراسمی به طور رسمی از نخستین خودروی پلاگین هیبریدی خود با نام تیگو ۸ پرو ای پلاس (e+) رونمایی کرد. تیگو ۸ پرو e پلاس اولین خودروی برقی-هیبریدی ساخت داخل بزودی به بازار عرضه خواهد شد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
تماشا کنید: بررسی تیگو ۸ پرو e پلاس در پدال
به گزارش پدال، مراسم رونمایی از فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور مدیران ارشد مدیران خودرو و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد. قرار است تا پایان تابستان روند تولید محصول برقی-بنزینی مدیران خودرو در کارخانه این شرکت در ارگ بم آغاز شود. تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی گرانترین نسخه تیگو ۸ پرو در ایران خواهد بود؛ پیشبینی میشود این محصول در مرز قیمتی ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
تیگو ۸ پرو e پلاس عضو جدید خانواده تیگو ۸ در بازار ایران
تیگو ۸ پرو را میتوان محصول جنجالی و در عین حال موفق مدیران خودرو دانست. در ابتدای عرضه به بازار، قیمت بسیار بالای این خودرو حواشی فراوانی را متوجه این محصول کرد. رفته رفته با اثبات قابلیتهای این خودرو، تمایل بازار به تیگو ۸ پرو افزایش پیدا کرد. سواری نرم، موتور پرشتاب و امکانات متنوع علیرغم چینی بودن و نقطه ضعفهای همیشگی خودروهای چینی، تا حدودی توانست تیگو ۸ پرو را جایگزین دستدوم های مسن کرهای کند.
پس از موفقیت تیگو ۸ پرو با موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI، نسخه مکس این خودرو نیز به بازار عرضه شد. موتور ۲ لیتری توربو GDI، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل و امکانات بیشتر نسبت به نسخه پرو، پرچمدار فونیکس را نسبت به قبل ارتقا داد.
مدیران خودرو و فونیکس برای نخستین بار با ورود به جریان تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبریدی بازار جدیدی را برای محصولات چینی دست و پا کردند. فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس اولین محصول دوستدار محیط زیست چری در ایران بوده و در ادامه توسعه سبد محصولات، سایر مدلهای این خودروساز نیز به صورت هیبریدی و برقی در ایران مونتاژ خواهند شد.
فناوری پلاگین هیبریدی (PHEV) به کار رفته در محصول جدید فونیکس، جدیدترین الگوی فنی این تکنولوژی را در خود دارد. تیگو ۸ پرو e پلاس پس از اوتلندر پلاگین هیبریدی، دومین خودروی برقی-بنزینی پلاک ملی کشور است.
تغییرات ظاهری بسیار اندک در برابر تغییرات باطنی فراوان
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در نمای ظاهری و کابین تغییرات اندکی را نسبت به نسخه پرو مکس تجربه کردهاست. یک درگاه شارژ بر روی گلگیر جلو و نشان e پلاس درب صندوق تنها تفاوتهای ظاهری، و موس جدید روی کنسول و همچنین تریم چرمی تمام مشکی تنها تغییرات کابین نسخه پلاگین هیبریدی نسبت نمونه بنزینی پرو مکس هستند.
مشخصات فنی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی و دو پیشرانه الکتریکی مجهز است که بر روی محور جلوی خودرو قرار دارند. توان حرکتی تولید شده از طریق یک جعبه دنده سه سرعته DHT به چرخ های جلوی این کراساوور مونتاژی منتقل میشود.
در صورتی که باتری های این خودرو به طور کامل شارژ باشند، در حالت ترکیبی و وضعیت اسپرت می توان از قدرت ۳۲۶ اسب بخار با گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر استفاده کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۶ ثانیه را ثبت نمود.
با شارژ حدود ۳ تا ۴ ساعت باتری های تیگو ۸ پرو e پلاس از طریق شارژرهای خانگی می توان ۷۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی پیمایش کرد. در حالت استفاده ترکیبی موتورها، مصرف سوخت این خودرو حدود ۱.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در صورت پر بودن باک بنزین و کامل بودن ظرفیت باتریها می توان مسافتی نزدیک به ۹۵۰ کیلومتر را طی کرد. باتریهای این خودرو در کف خودرو جانمایی شدهاند و به واسطه اضافه شدن تجهیزات فنی جدید وزن خودرو نسبت به نمونه پرو مکس ۱۰۰ کیلوگرم سنگینتر است.
طبق اعلام سازنده، راننده این خودرو میتواند با توجه به وضعیت باتریها، توان مورد نیاز برای رانندگی و همچنین وضعیت جادهای از ۱۱ شرایط رانندگی و ۹ حالت کارکرد موتورها برای رانندگی استفاده کند. این مودهای رانندگی به صورت دستی و هوشمند قابل کنترل هستند. دیگر ویژگی فنی مهم تیگو ۸ پرو e پلاس استفاده از فناوری بازیافت انرژی بوده که با این فناوری میتوان در هنگام ترمزگیری از گشتاور معکوس پیشرانه برای شارژ باتریها و توقف خودرو بدون استفاده مداوم از پدال ترمز بهره برد.
بنابر اعلام شرکت فونیکس، تیگو ۸ پلاگین هیبرید با ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر ضمانت خودرو و همچنین ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی پک باتری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
امکانات رفاهی بدون تغییر نسبت به پرو مکس
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در بحث امکانات رفاهی کاملا مشابه تیگو ۸ پرو مکس IE بوده و مجهز به سامانه دستیار رانندگی ADAS، تنظیمات حرکتی و تهویه صندلیهای جلو، گرمکن فرمان و صندلیهای ردیف عقب، تهویه خودکار ۳ ناحیهای به همراه یونیزاسیون و فیلتر N95، فناوری هوشمند و LED چراغها و همچنین ۳ عدد نمایشگر کنترل و سرگرمی اشاره کرد.
قیمت، زمان عرضه و رقبای فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس در اواخر تابستان و در محدوده قیمتی ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر هیچ رقیب صفر کیلومتری برای این خودرو در بازار وجود ندارد اما به زودی شاهد ورود خودروهای برقی و هیبریدی متنوعی از جمله هایما ۶P پلاگین هیبرید، هواوی آیتو M5، سوبا M4 هیبریدی، لاماری ایما هیبریدی، seres 5، فیدلیتی XB1 هیبریدی و اسکای ول مپنا به بازار خواهیم بود.
محمدرضا
۱۹ تیر ۱۴۰۲چه کاریه پیچیده ترین تکنولوژی رو استفاده کنند
خلیل
۱۹ تیر ۱۴۰۲به نظر میرسه خوب باشه
اشکان
۲۱ تیر ۱۴۰۲آره بخرید بخاطر پیشرفت ارباب مفیده ، این آشغالا رو به کشورهایی مثل ایران نمینداخت چین تا الان نصف خودروسازیش ورشکسته شده بود !!
…به خدا با پیکان ۴۰ سال پیش بری بیرون شرف داره به پول ریختن تو جیب یه مشت …
چیه اینا براشون بهبه و چهچه میکنید ؟!
Ali t
۱۹ تیر ۱۴۰۲این همه وارد کنند ما توان خرید خودرو آشغال داخلی رو نداریم چه برسه به اینا
در عجبم واقعا چه بلایی سرمون امده
R/T
۱۹ تیر ۱۴۰۲۹۰۰ میلیون با پرومکس اختلاف قیمت داره چه خبره
Amiro
۱۹ تیر ۱۴۰۲هی آقا زمانی که ایرانی جماعت دست به ساخت ماشین برقی زد چیزی به اسم تسلا وجود خارجی نداشت و بهترین عملکرد رو داشت اما چون بنده خدا پول مفت نداشت بده بهش اجازه ندادن تولید کنه و آخر هم معلوم نشد چی شد
اگه خیلی به فکر مردم بودن که الان وضع این نبود
زبون ها رو هم موش خورده
🤌🙂🧡
Python
۱۹ تیر ۱۴۰۲اره قاصدک
اکسیژن
mahan
۱۹ تیر ۱۴۰۲این فونیکس یدونه تیگو 8 پرو زده دیگه ول نمیکنه، پرومکس، e پلاس خدا میدونه مدل بعدی چیه. همه ی اینکارا رو میکنه ولی اخرش هیچی نیست این لگن مخصوصا بازار جهانی
SS
۱۹ تیر ۱۴۰۲رپورتاژ هم کاش بالاش میزدید
قدرتمندترین، سریعترین، جنجالی ترین، بهترین، کاملترین، جدیدترین، موفقترین
این همه “ترین” برای پورشه پانامرا 2023 هم زیادی هست
این زباله چینی که جای خود دارن
Gold
۱۹ تیر ۱۴۰۲یاد ده دوازده سال پیش افتادم که دو کلمه بوستان و گلستان و نهایتا دو خط مولانا یاد گرفته بودم ، تو یه جمع دانشگاهی ازش استفاده کردم و در کمال تعجب همه بنده را بسیار باسواد و پر محتوا و دانشمند خطاب کردن !!!! ، این ماجرا بارها برای بنده در خصوص زبان های خارجه ، سخنوری ، ریاضیات و هنر در محافل علمی در مملکت خودمون پیش اومده !!! و من کاملا میدونستم که علم من اتفاقا خیلی هم ابتدایی بوده و وای به حال اون جمع بیسواد که مشخصا حتی دو دقیقه برای افزایش سوادشون وقت قائل نشدن !
و امروز این ماجرا اومده تو ماشینهای چینی ایران که تعداد کثیری از افراد اونها رو ابر کیفیت ، ابر قدرت ، ابر طراحی و …. میدونن!!!
منکر پیشرفت چین نیستیم اما هر چیزی جای خودش. و بنا به گفته شما پورشه و تاریخچه اش و زحمات تیمش و خروجی اونها کجا و فونیکس تیگو ۸ پرو مکس پلاس ای هیبرید سوپرجت های تک ماکزیمم یورو ۹ کجا !!!
حسن
۱۹ تیر ۱۴۰۲در حد خودش خوبه.
برای خودروهای پلاگین هیبرید دیگه حجم خودرو معنی نداره و اتفاقا مخصوص مسئولان ایرانه که دوس دارن دلار تو بانکهای خارجی ذخیره کنن و بنزین را بفروشن میتونن پلاگین هیبرید وارد کنن تویوتا کیا میتسوبیشی خودروهای بسیار خوبی دارن
مانی
۱۹ تیر ۱۴۰۲چری تیگو 8 یک شاسی بلند با کیفیت و جذاب هست و به نظر من،طراحی اون در بین چینی های مونتاژی داخل ایران از همه نرمال تر و منطقی تر هست.کلا به نظر من در بین برندهای چینی،شرکت چری بهترین طراحی رو داره.
R
۱۹ تیر ۱۴۰۲به زودی شاهد ورود خودروهای برقی و هیبریدی متنوعی از جمله هایما ۶P پلاگین هیبرید، هواوی آیتو M5، سوبا M4 هیبریدی، لاماری ایما هیبریدی، seres 5، فیدلیتی XB1 هیبریدی و اسکای ول مپنا به بازار خواهیم بود.
امیدوارم بجای این زباله های یه بار مصرف شاهد واردات سوناتا هیبرید
کمری هیبرید
پریوس
راو۴ هیبرید
و سایر هیبرید های ژاپنی و کره ای باشیم
M/D
۲۰ تیر ۱۴۰۲دوست گل
میدونی همه این ماشین هایی که بالا گفته شده فروششان تو آسیا و برابر با همین اساطیر ژاپنی و کره ای شده؟؟؟؟
میدونی به قول خودت همین زباله ها دارن وارد اروپا میشن؟ میدونی اینا دومین صادر کننده خودرو تو دنیا هستن؟ میدونی اینا تو ۲۰ خودرو ساز پرفروش سال ۲۰۲۱ دو نماینده داشتن؟میدونی ۱۳ خودروی پرفروش دنیا چینی است؟
لطفا با واقعیت کنار بیایید.
Reza
۲۰ تیر ۱۴۰۲۱۳ خوردوی پر فروش دنیا چینی است؟
چی زدی عمو؟
“سیزدهمین خودروی پرفروش دنیا چینی است”
این گزاره درستیه
بله از بین ۳۰ ماشین پر فروش دنیا فقط یکی چینی است
برو بساطت رو جمع کن
ویرگول
۲۲ تیر ۱۴۰۲چین پرست!!
فرزاد
۱۹ تیر ۱۴۰۲اینکه بگیم خودروهای چینی آشغال و بدردنخورن بخاطر اینه که مسؤلین اقتصادی وطن ارزش پول ملی رو با دستمال توالت مصرف شده یکی کردن و چون خودشون دلاری زندگی میکنند پس به پشم تراشیده شدهی دنبالیچهی خاندانشون هم نیست
به زودی اوضاع اقتصادی وطن دقیقاً میشه مثل انیمیشن تهران 1500 بلکم بدتر یعنی سبزی خورشتی کیلویی هفده میلیون و پونصد
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ تیر ۱۴۰۲حالا از همچی بگذریم کجا باید شارژش کنیم؟
sadra gholmai
۲۰ تیر ۱۴۰۲پارکینگ خونت تنها جایی خواهد بود حداقل تا ۵ سال اینده که بتونی با شارژرش شارژش کنی
Reza-a
۲۰ تیر ۱۴۰۲این شرکت مدیران خودرو از سایپا بدتره دیگه چند بار میخواد از یک ماشین رونمایی کنه؟! یک بار موقع رونمایی بگو فلان تیپها رو داره تمام!
ویرگول
۲۲ تیر ۱۴۰۲اه درسته که توان خرید همین ماشینو هم نداریم اما خیلی بده واردکننده ماشین های چینی شدیم