سه خودروی الکتریکی مرسدس بنز شامل EQA و EQB و EQE وارد ایران شده و بهزودی پیشفروش میشوند. احتمالا خودروها توسط شرکت بازرگانی آذرین یاشیل فروزان سبلان از زیرمجموعههای گروه آیسان وارد کشور خواهندشد.
شهریور ماه ۱۴۰۳ دو مدل سدان C200L و A180L برای عرضه در سامانه جانبازان معرفی شدند. کمی بعد، کراساور GLB هم به این فهرست اضافه شد اما ظاهرا تعداد مدلهای وارداتی، چندان بالا نبوده است. این شرایط، احتمالا به دلیل قیمت بالا برای خودروهای مرسدس بنز است که مصرفکنندهی ایرانی را دفع کرده. از سویی دیگر باید توجه داشت که مرسدس بنزهای وارداتی، مجهز به پیشرانه ضعیف و مونتاژ چین هستند.
بیشتر بخوانید:
↵بیام ۳۱۸ وارداتی در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۴ وارداتی
↵هیوندای توسان مدل ۲۰۲۴
مرسدس بنز، بدون شک، از محبوبترین برندهای خودروساز شناخته شده در سراسر دنیا است. این شرکت با اصالت آلمانی، هماکنون کارخانههای مختلف در کشورهای متنوع جهان دارد. حتی ایران هم، اوایل دهه ۸۰ خورشیدی میزبان خط مونتاژ مرسدس کلاس E یا الگانس بود. حالا با فعالیت صنعتی مرسدس بنز در کشور چین و سادگی مراودات تجاری ایران با تاجران چینی، فرصت خرید باواسطه و انجام فرایند واردات از این کشور آسیایی برای طرف ایرانی فراهم است.
خودروهای برقی مرسدس بنز، هنوز موفق به فروش بالا در سراسر جهان نشده و برعکس مدلهای بنزینی این شرکت، محبوبیت چندانی ندارند. نمایندگیها در غالب کشورهای غربی، هماکنون برای خودروهای الکتریکی مرسدس، تخفیفهای چشمگیر و شرایط اقساطی ارایه میدهند. از سویی دیگر، واردات مدلهای برقی با تحفیف تعرفه گمرکی همراه است و میتواند مشتری ایرانی را جذب کند.
مشخصات و قیمت مرسدس بنز EQA
کوچکترین کراساور برقی مرسدس بنز از سری EQA روی پلتفرم MFA2 ارایه میشود که مشترک با GLB است. ابعاد این خودرو شامل طول ۴,۴۶۳ و عرض ۱,۸۳۴ و ارتفاع ۱,۶۲۰ و فاصله محوری ۲,۷۲۹ میلیمتر، کمی بزرگتر از چری X55 مدیران خودرو به نظر میرسد.
بنز مدل EQA با نسخه ۲۶۰ به ایران آمده است. این کراساور برقی از یک موتور، ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور میگیرد. مرسدس EQA خودرویی محرک جلو است و همراه باتری ۷۳ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۶۰۰ تا ۶۲۰ کیلومتر فراهم میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت EQA در تستهای انجام شده، حدود ۸ ثانیه گزارش شده است.
قیمت مرسدس EQA در چین، ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار برآورد میشود. اگر تحفیف هزینههای جانبی برای این خودروی برقی لحاظ شود و نرخ دلار را حدود ۸۰ هزار تومان در نظر بگیریم، مرسدس بنز EQA برای مشتری ایرانی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
مشخصات و قیمت مرسدس بنز EQB
از بسیاری جهات، EQA و EQB مشابه هستند. طبیعتا EQB اندکی بزرگتر است و امکانات بیشتری فراهم میکند. این کراساور طول ۴,۶۸۴ و عرض ۱,۸۳۴ و ارتفاع ۱,۶۶۷ و فاصله محوری ۲,۸۲۹ میلیمتر دارد.
بنز مدل EQB هم با نسخه ۲۶۰ به ایران میآید. این کراساور از یک موتور برقی، ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور میگیرد. مرسدس EQA خودرویی محرک جلو است و همراه باتری ۷۳ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۶۰۰ تا ۶۲۰ کیلومتر فراهم میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت EQA در تستهای انجام شده، حدود ۹ ثانیه گزارش شده است.
برای مرسدس EQB در چین، ۳۳ تا ۳۸ هزار دلار پرداخت میشود. با توجه به نرخ امروز دلار و تحفیف هزینههای جانبی برای این خودروی برقی، احتمالا مرسدس بنز EQB با حدود قیمت ۴ میلیارد تومان به خریدار ایرانی خواهد رسید.
برای اطلاع از قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
مشخصات و قیمت مرسدس بنز EQE شاسی بلند
برخلاف EQA و EQB که رسما پروژههای شکستخوردهی مرسدس بنز در بازار خودروهای برقی محسوب میشوند، شرایط کم و بیش متفاوت برای EQE سدان و EQE شاسی بلند وجود دارد. این خودروها، هرچند که محبوبیت مدلهای بنزینی و هیبریدی شرکت سازنده را ندارتد؛ تا اندازهای مورد توجه مشتریان اروپایی، چینی و امریکایی قرار گرفتهاند.
برای EQE SUV طول ۴,۸۶۳ و عرض ۱,۹۴۰ و ارتفاع ۱,۶۸۰ و فاصله محوری ۳,۰۳۰ میلیمتر وجود دارد. وزن این کراساور حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم است و ظاهرا با نسخهی ۴ چرخ محرک وارد ایران میشود. شاسی بلند EQE طول و عرض بیشتر نسبت به فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو دارد.
مدل وارداتی EQE SUV در ایران، فراتر از نسخهی پایه خواهد بود. این نمونه از سری ۵۰۰ قدرت ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۸۵۵ نیوتنمتر فراهم میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت EQE 500 حدود ۵ ثانیه و نهایت سرعت، ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. توان پیمایش این شاسیبلند برقی با یک شارژ، ۵۲۰ تا ۶۰۰ کیلومتر برآورد میشود.
حدود قیمت EQE 500 شاسیبلند مونتاژ چین، ۴۵ تا ۵۰ هزار دلار است. با این شرایط، نباید انتظار داشت هزینهی خرید این خودروی برقی، کمتر از ۵ میلیارد تومان باشد. هرچند که ارقام گفته شده، بسیار بالا به نظر میرسند، ابعاد EQE SUV و توان فنی بسیار خوب این خودرو، نکاتی جذاب برای مشتریان متمول محسوب میشوند.
mmd@
۳ بهمن ۱۴۰۳شاسی بلند برای چمونه حداقل EQS یا EQ معمولی میآوردند
NAVID@@98
۴ بهمن ۱۴۰۳مثل هرچیز اول۱ مرسدس بنز خدایی خوب روی باتری حالت جامد با شرکت های اروپایی و آمریکایی سرمایهگذاری عزیز و عظیم کرده و پیشرو هست مثل هرچیز اول۱ اولین هم بودن در ساخت باتری حالت جامد در خبر ها هم گفته شد که اولین باتری های حالت جامد رو ساختن خدایی خوب
حسین
۳ بهمن ۱۴۰۳اگر خودروهای فوق برای فروش در سامانه جانبازان باشه حرفی برای گفتن نمیمونه چون مردم عادی باید بشینند و نگاه کنند.
کوروش
۳ بهمن ۱۴۰۳این خودروها برقی هستن و برای عموم مردم عرضه میشن.
حسین
۴ بهمن ۱۴۰۳همون جانبازان هم برای جانباز نیست!
فقط چند روز دست اوناست
.
۶ بهمن ۱۴۰۳خوب برای یکسری آقا ز.ا.د.ه هستش دیگه اون جانباز بدبخت وقتی نمی تونه زندگی خودشو تامین کنه چطور می خواد از پس هزینه های این ماشین بر بیاد.
دانیال
۱۳ بهمن ۱۴۰۳همچی رو سیاسی کنید،یعنی خودمون دنبال خود تحقیری و خود زنی هستیم.اصلن جانباز، مگر جانباز باشه چیه،یک سهمیه داره،،الان من جانباز ،رفتن جنگیدیم جانباز شدم،به خواست خودم برا کشور،و مملکتم و به حکم دینم جلو متجاوز،بیشتر از سه دهه هست درد رنج میکشم.پول ماشینم ندارم.،،همجا دنیا به سربازان وطن احترام میزارن جز اینجا،،،ببخشید رفتیم جنگیدیم، ،شما بخر بنز ،سوار شو،ما پا نداریم.
۳ بهمن ۱۴۰۳سلام این ماشین ها آنقدر لاکچرین که من نمیتونم نظر بدم آقای اشتری اینا خیلی ماشین خوبین من پولم نمیرسه بلد نیستم نظر بدم من کل داراییم بفروشم نمیتونم بخرمش رینگش آنقدر قیمتشه فقط خدا رحم کنه چشم حسود کور گوش شیطون کرد شاید اگه تونستم قلبمو بفروشم بتونم بخرمش😂😂😂
لکنت گرفتم به جون خودم نمیتونم به عکسش فقط نگاه کنم بمولا
گاس فرینگ
۳ بهمن ۱۴۰۳به درد نخور ترین ماشین های تاریخ مرسدس که در مقابل تسلا و حتی سری i ب ام و یک بازنده بیش نبودن
بزودی تو اینستا شاهد کف و خون قاطی کردن این بلاگرا و آلمانی بازا برای eqa پلاک ملی باشین همونطور که واسه xm و سری ۷ جدید میگفتن وای خدای من ب ام و چی ساخته
البته شاید هم مثل کاری که با این تویوتا جدید ها کردن یک تنه کمر به تخریبش ببندن بگن اینا مرسدس نیست کیفیتش در حد مدیران خودروئه
Navid AJ
۳ بهمن ۱۴۰۳از بین بنزها رفتن مدلهایی آوردن که شکست خوردن. جالبه
صامورایی
۴ بهمن ۱۴۰۳بنزهای درون سوز یا پلاگین قیمت بالایی دارند تازه در نسخه پایه و مونتاژ چین و موتور ضعیف در نتیجه برای استفاده از مزیت تعرفه کمتر باید برن سراغ برقی.
از طرفی بنز کلا تو برقیا ضعیف بوده و به قول متن شکست های زیادی داشته. کلا بنز برقی موفق نداریم. در نتیجه ختم میشه به همین گزینه های مزخرف
NAVID@@98
۴ بهمن ۱۴۰۳نه اتفاقا اشتباه گفتی بیخود بود این چه ربطی داره
اتفاقاً درستش اینه که
مثل هرچیز اول۱ مرسدس بنز خدایی خوب روی باتری حالت جامد با شرکت های اروپایی و آمریکایی سرمایهگذاری عزیز و عظیم کرده و پیشرو هست مثل هرچیز اول۱ اولین هم بودن در ساخت باتری حالت جامد در خبر ها هم گفته شد که اولین باتری های حالت جامد رو ساختن خدایی خوب اینم تو سالای اینده به منصه ظهور رسونده میشه
shetab-car
۳ بهمن ۱۴۰۳تو آمریکا هم ناموفق بوده حالا می خوان وارد کنن؟ فقط یه چیزی می مونه دلالها سمتش نیان چون اصلا برا سرمایه گذاری مناسب نیست بخاطر افت قیمت شدید بعد از کم شدن باتری ها
هومن
۴ بهمن ۱۴۰۳گاهی اوقات که میام چهارتا کامنتم بخون نصفشون اینه من که نمیتونم بگیرم گرونه یکاری کنید منم بتونم بگیرم فلان کن بهمان کن، میدونم این فلان شده ها دهن همه رو سرویس کردن ماشینم اینجا از همه جای دنیا گرونتره، و هزارچی دیگه ولی اخه جوونام خیلی .. شدن پاشو گذاشته روپاش میگه منم میخوام یا نمدونم من چرا نمتونم بگیرم و صد البته حرفم با کسی که نشیمنشو بلند میکنه نیست. کلا جوونا زیاده خواه شدن مثال بزنم من یه کارم لوازم خونگیه بارها شده زن و شوهر جوون میان لوازم قسطی میخوان ساید حتما ۳۷ فول زیر صد ملیونو قبول ندارن و.. و.. خب حرف میزنیم میریم جلو میخوایم چکی بگیریم و.. میبینم طرف پوچه پوچه نه خونه نه ماشین نه سرمایه هیچی هیچی یه شغل داره با درامد ده ملیونی اما توقع اندازه… والا قدیما اینجوری نبود فک کنم این سوشال مدیاها بیشترین تاثیرو دارن
صامورایی
۴ بهمن ۱۴۰۳دوست عزیز اونایی که شما گفتی متوهمن و هنوز به بلوغ عقلی نرسیدن متاسفانه کم هم نیستند. همه هم اونجور نیستند ولی.
ولی حرفتو قبول دارم فرهنگ سوشال مدیا تو ایران به شدت ضعف داره وگرنه نباید این بلاگرهای پوچ و احمق و بعضا بیمار و گرفتار روانی انقد بولد میشدند. خداروشکر من کلا اینستا نداشتم و ندارم و از دیدن پستای سمی و زهرآگین در امانم
۴ بهمن ۱۴۰۳بله همه اینطوری نیستن مثل من
دوست عزیز منم اینستاگرام ندارم یوتیوب میبینم خیلی بهتره از اینستاگرام
اینستاگرام هیچی نداره الکیه
دارا
۴ بهمن ۱۴۰۳E کلاس در اون زمان دو مدل آوانگارد و الگانس داشت، که الگانس لوکستر بود و آوانگارد اسپرتی تر، برای مثال داخل الگانس چوبکاری و داخل آوانگارد آلومینیوم بود.
سید ناصر طباطبایی یحیی ابادی
۸ بهمن ۱۴۰۳مطمئنا بنز نه تنها منشأ خودرو سازی هست بلکه از دانایی زبانزد برخوردار است ،که از طراحان نابغه استقبال میکند و نه از سارقان……..
دانیال
۱۳ بهمن ۱۴۰۳این ماشین های خوب بنز رو وارد کنن مردم سوار بشن ،نه پراید و نیسان آبی فقط
دانیال
۱۳ بهمن ۱۴۰۳همچی رو سیاسی کنید،یعنی خودمون دنبال خود تحقیری و خود زنی هستیم.اصلن جانباز، مگر جانباز باشه چیه،یک سهمیه داره،،الان من جانباز ،رفتن جنگیدیم جانباز شدم،به خواست خودم برا کشور،و مملکتم و به حکم دینم جلو متجاوز،بیشتر از سه دهه هست درد رنج میکشم.پول ماشینم ندارم.،،همجا دنیا به سربازان وطن احترام میزارن جز اینجا،،،ببخشید رفتیم جنگیدیم، ،شما بخر بنز ،سوار شو،ما پا نداریم.