مسابقات

معرفی هایپرکاری هیدروژنی MissionH24 برای مسابقات لمان

از سال ۲۰۲۶ کلاس جدید هیدروژنی به مسابقات لمان اضافه خواهد شد و حالا جدیدترین هایپرکار آزمایشی برای این کلاس معرفی شده است.

MissionH24 جوینت ونچری بین برگزارکنندهٔ مسابقات لمان یعنی شرکت فرانسوی Automobile Club de l’Ouest یا به‌طور مخفف ACO و یک شرکت تخصصی حوزهٔ هیدروژن بنام GreenGT است. از طریق این همکاری، یک هایپرکار هیدروژنی بنام LMPH2G در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و یک سال بعد در تمرین لمان کاپ حضور پیدا کرد. سپس جانشین آن خودرو با نام H24 با قوای محرکهٔ کاملاً اصلاح‌شده (مجهز به دو موتور الکتریکی بجای چهار موتور در LMPH2G) به میدان آمد و سال ۲۰۲۲ در چهار مسابقهٔ لمان کاپ شرکت کرد.

حال MissionH24 هایپرکار هیدروژنی جدیدی را معرفی کرده که آزمایش پیست آن در ژانویهٔ ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از H24 باشد. این خودرو که هنوز نامش مشخص نیست، سومین هایپرکار هیدروژنی ACO و GreenGT محسوب می‌شود. هایپرکار قبلی یعنی H24 بستر آزمایشی مهمی برای ACO بود زیرا باعث تشکیل کارگروهی در سال ۲۰۱۸ با هدف ایجاد کلاس هیدروژنی برای مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمان شد. این تصمیم در سال ۲۰۲۶ اجرایی می‌شود و تویوتا اولین خودروسازی بود که با معرفی کانسپت GR H2 در مسابقهٔ لمان ۲۰۲۳ در اوایل امسال، علاقهٔ خود برای حضور در این کلاس جدید را نشان داد.

خودروی جدید MissionH24 صندلی رانندهٔ مرکزی دارد و حداکثر وزن موردنظر آن ۱۳۰۰ کیلوگرم است که ۱۱۶ کیلوگرم کمتر از H24 است. هدف ACO رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو و قرار گرفتن در بین برترین خودروهای کلاس GT3 لمان است. این خودرو که نامش ماه آینده از طریق نظرسنجی از طرفداران در شبکه‌های اجتماعی انتخاب خواهد شد، به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۸۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده که به یک گیربکس تک سرعته متصل است. این موتور درحالی‌که بسیار قوی‌تر از موتور ۴۷۰ اسب بخاری H24 است، ۱۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد و توسط یک پکیج باطری لیتیومی با حداکثر توان خروجی ۴۰۰ کیلووات تغذیه می‌شود.

این باطری توسط یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی شارژ می‌شود که از تکنولوژی جدیدی بهره می‌برد و چگالی توان آن ۵۰ درصد بیشتر از سیستم H24 خواهد بود. هیدروژن در دو مخزن با ظرفیت کلی ۷.۸ کیلوگرم ذخیره می‌شود که مجموعاً حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن و توزیع وزن بهتری نسبت به سه مخزن H24 دارد. این مخازن مطابق با استانداردهای ایمنی بین‌المللی سخت‌گیرانهٔ ذخیرهٔ هیدروژن ساخته شده‌اند. قرار است برای سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی در کلاس جدید H2 لمان نیز زیرساخت‌ها مهیا شود.

رئیس ACO دراین‌باره می‌گوید:

پس از معرفی هیدروژن به پیست مسابقه، MissionH24 حالا وارد مرحلهٔ جدیدی می‌شود که آوردن هیدروژن به مسابقات رقابتی است. این پروتوتایپ به‌وضوح قصد داد با دیگر انرژی‌ها در این زمینه رقابت کند. اکنون می‌خواهیم اولین برندهٔ بدون آلایندگی مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمان را داشته باشیم.

طراحی این خودرو در مارس آینده نهایی و ماکت آن در ژوئن معرفی خواهد شد تا نوبت به مونتاژ پاوریونیت در اکتبر برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی .

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    هیدروژن هنوز مشکلاتی داره ولی اگه همونقدر که برا برقیها تحقیق وکار شد برا هیدروژن هم انجام بشه بعید نیست ازبرقی هم بهتر بشه و هم نظر طرفداران درونسوزها روجلب کنه.

    موافقم 14
    1. حسن

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      با این قسمت که برای برقی ها خیلی تحقیق و کار شده مشکل دارم. اگر منظورتون بخش مربوط به خودران و دستیار های رانندگی خودران هست که ربطی به برقی و بنزینی یا هیدروژنی نداره. خودرو های برقی به خاطر پیچیدگی کمتری که دارن نسبت به بنزینی ودیزلی ها راحتر ساخته میشن و هزینه کمتری برای ساخت دارن. در نتیجه سوددهی بیشتر در کوتاه مدت برای سازنده ایجاد می کنند. و این موضوع علت افزایش تولید و تبلیغات ماشین های الکتریکی هست. ماشین های برقی در قرن نوزدهم هم وجود داشتن، و رقابت امروز در مورد تولید خودروهای برقی فقط بر سر سود بیشتر در آینده نزدیک هست، و ربطی به انرژی سالم و پاک نداره. در هیچ کجای دنیا توانایی تولید برق مورد نیاز برای همه خودروها (در صورت برقی بودن) به صورت پاک وجود نداره. این موج برقی شدن حتی میتونه به ضرر محیط زیست باشه و شرکت ها رو از هزینه کردن در راستای ایده های جدید و استفاده از منابع دیگر انرژی و سوختی باز داره.

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. M

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        یه عده آدم هستند حتی بالاتر از نخست وزیر مثلا انگلیس یا بالاتر از رییس جمهور آمریکا
        افراد پشت پرده ای که کنترل جهان رو بدست گرفتن (منظورم تمدن انسانی و سیاره زمینه)
        اونا مشخص میکنن و تشخیص میدن که خودروی برقی باید بیاد بالا ماهم هیچ حق اظهار نظر و … نداریم نه ما هیچکس حق نظر دادن نداره
        اینکه صلاحش چیه یا خوبه یا نه رو اونا تشخیص میدن و به ما هیچ ارتباطی نداره ما صرفا یه مشت مهره ایم که تو زمین بازی میکنیم زمینی که قواعدش رو و چارچوبش رو اونا تعیین میکنن
        ماشین هیدروژنی ، آبی ، سوخت جایگزین و … همش یه مشت حرف چرت و پرته
        اونا تشخیص دادن و می‌خوام که ماشینا همشون برقی بشن تمام! دست و پا زدن هم فایده ندارد
        همین الان تشخیص بدن میتونن ایران رو بکنم ابرقدرت جهان و آمریکا بشه نوکر ایران
        هرکاری بخوان میکنن با زمین (توی تئوری توطئه زیاد اسمشون رو شنیدید اینجا دیگه نمیگم )

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. corvette

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    شورولت کوروتzr1 تو نوربرگرینگ دیده شده
    گزارش اونم لطفا بزارید

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2903 ديدگاه)

      بله دیده شده اما اطلاعات ازش منتشر نشده فقط چندتا عکس هست و چیز جدیدی نیست
      فعلا ازش می دونیم در این مطلب هست
      https://www.pedal.ir/chevrolet/c8-corvette-zr1-zora/

      1. corvette

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (370 ديدگاه)

        تشکر . ولی به نظرم یه مطلب میرفتید ازش . بچه ها پدال سرش بحث میکردیم جالب میشد و اینکه
        کار اند درایور ریویو کوروت ERay هم گذاشته

  3. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هیدروژن خیلی خوبه اگه بیاد جای این برقی ها
    بیاد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. خاص

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    از جلو شبیه AMR Pro هست
    از عقب شبیه CZinger 21C
    از بغل شبیه Devel Sixteen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا