تیگارد موتور - دیارخودرو

رونمایی ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبرید با برند تیگارد موتور در نمایشگاه اصفهان

برند تیگارد که زیر چتر گروه ماموت قرار دارد، در نمایشگاه خودروی اصفهان نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ونوسیا V آنلاین را به نمایش درآورده است.

ونوسیا برندی است که از طریق جوینت ونچر بین نیسان و دانگ‌فنگ در سال ۲۰۱۰ برای تولید و عرضه خودروهای اختصاصی بازار چین تأسیس شد. مکث موتور که برندی متعلق به گروه ماموت است، حدود یک سال پیش در نمایشگاه روایت خدمت در شهریور ۱۴۰۲، برای اولین بار دو مدل V-Online و استار از این برند را به نمایش درآورد. مدل V آنلاین که کراس‌اووری کامپکت است، ابتدا با پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد.

مکث موتور اما قصد عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی V آنلاین را هم داشت و در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در آبان ۱۴۰۲، این نسخه که با نام DD-i شناخته می‌شود را به نمایش درآورد. حال اما گروه ماموت که مدتی است شرکت دیار خودرو را خریده و برند تیگارد متعلق به این شرکت را در اختیار گرفته است، تصمیم گرفته ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبریدی را بجای مکث موتور، از طریق برند تیگارد به بازار عرضه کند. بدین منظور، این کراس‌اوور چینی با برند تیگارد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شده است. V آنلاین DD-i مثل نسخهٔ بنزینی خود ابتدا به‌صورت وارداتی عرضه خواهد شد ولی گروه ماموت برنامهٔ مونتاژ آن را هم دارد.

هرچند خودروهای ونوسیا ابتدا روی پلت‌فرم‌های نیسان ساخته می‌شدند ولی طی چند سال اخیر، این برند با کاهش وابستگی خود به نیسان، قصد دارد توانایی‌های توسعه محلی را تقویت کند؛ بنابراین، در محصولات جدید این برند مثل V آنلاین اثر چندانی از تکنولوژی نیسان دیده نمی‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم VSA ساخته شده که به‌طور مستقل توسط ونوسیا و دانگ‌فنگ توسعه پیدا کرده و ارتباطی با نیسان ندارد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی V آنلاین به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

V آنلاین DD-i از یک پکیج باطری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که امکان پیمودن تا ۱۱۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم خواهد کرد درحالی‌که برد کلی خودرو به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. شارژ این باطری‌ها هم با برق عادی حدود ۵.۵ ساعت طول می‌کشد اما با استفاده از شارژرهای سریع، ظرف ۳۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. این کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در کمترین حالت ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

V آنلاین DD-i هرچند در نگاه اول شبیه نسخهٔ بنزینی به نظر می‌رسد ولی با کمی دقت می‌توان متوجه برخی تغییرات شد. در جلوی خودرو، جلوپنجره عریض‌تر شده و طراحی چراغ‌ها هم دستخوش تغییراتی شده است. علاوه بر این، ورودی‌های هوای عمودی باریک در طرفین سپر هم به پایین منتقل شده‌اند. در قسمت جانبی هم رینگ‌های جدیدی را می‌بینیم که طراحی آیرودینامیکی دارند درحالی‌که در عقب تغییر بزرگی دیده نمی‌شود. به‌طورکلی، ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبریدی ظاهر چشمگیری دارد که آن را از دیگر کراس‌اوورهای چینی متمایز می‌کند.

این خودرو از امکانات فراوانی هم بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های LED، صفحه آمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم، سقف شیشه‌ای فتوکرومیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور نور و باران و… اشاره کرد. ونوسیا V آنلاین DD-i طی ماه جاری برای اولین بار در سامانهٔ خودروهای وارداتی با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که نسخهٔ بنزینی با قیمت قطعی دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Jame

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا دیگ بازار خودرو حال بهم زن شده همه چی و همه جا چینی پرشده

    موافقم 54
    مخالفم 11
    1. K1

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تنوع مدل ها داره از تعداد خریدار ها هم بیشتر میشه کم کم

      موافقم 27
      مخالفم 6
      1. MehdiTurbo

        ۱۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2403 ديدگاه)

        بشه بهتر باعث پایین اومدن قیمت میشه

        موافقم 7
        مخالفم 14
      2. منصور

        ۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        میشه باهاش یه مسافرت ۴۰۰۰کیلومتری بی دردسر رفت ؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. هراکلیوس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    بنزینی هاشون که سری اول وارد کردن تو بازار طرفدار نداره چه برسه به هیبریدیش

    موافقم 30
    مخالفم 5
  3. نیو کار

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    کلا محصولات وارداتی ماموت خیلی بد فروشه خیلی هم افت قیمت داره موقع خرید دقت کنید

    موافقم 36
    مخالفم 3
  4. جرمی کلارکسون

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    فلسفه طراحی جلو پنجره : یه دلقک لبخند زده لبخندش رفته تو چشش

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD-B

      ۱۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3004 ديدگاه)

      جوکر مناطق تنظیم بازار و سهمیه ای😂

      موافقم 22
      مخالفم 6
      1. حسین

        ۱۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (115 ديدگاه)

        واقعا خسته نباشید،کشورو انگار کمونیست ها اداره می‌کنند،چی بود و چی شد؟بابا مزدا،هوندا،میتسوبیشی،تویوتا و غیره که موتور ۱/۵ لیتری دارند پس چرا وارد نمی‌کنید؟از بس چینی دیدم خسته شدم.

        موافقم 18
        مخالفم 7
  5. JaMsHiD-B

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3004 ديدگاه)

    زبان از این همه ذلیل بودن قاصر است

    موافقم 26
    مخالفم 6
  6. Boss 429

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من در عالم خیال خودم میگفتم کاش این وارد کنندگان بجای هجوم به استارتاپ های چینی ، میومدن با شناخت بازار ، فقط سراغ تویوتا ، هوندا ، نیسان ، کیا و هیوندای میرفتند و از واسطه های چینی خرید میکردند . همه ی اینایی ک گفتم جوینت ونچر دارند و براحتی میشه از چین خرید. بعدش از هر کدوم این کمپانیا ، ۳ – ۴ مدل انتخاب میکردن اما با تریم های متفاوت ‌. مثلا یکی سراتو یا کرولا تریم اقتصادی میاورد اما یکی دیگه همونو بصورت میان رده و یکی هم فول میاورد
    اینطور هم بازار با کیفیت بود هم مشتری همیشه پیدا میشد و ارز مردم برای این چینی های ناشناخته هدر نمیرفت
    یکی دو کمپانی هم صرفا قبول میکردن خدمات و تعمیرات رو بصورت انحصاری به عهده بگیرن . اینجور هم همشون سود میبردن مردم هم حداقل یکم راضی میشدند

    موافقم 20
    مخالفم 4
  7. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    مهندس از جنگنده ها پست بذار عشق کنیم

    موافقم 4
    مخالفم 3
  8. علی منصوری

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    همه یشکل، همه یمدل ، کلاسر دیجیتالی، چراغ عقب پیوسته….شما ی اسم پیدا کن من چشم بسته مشخصات طراحی داخلی و خارجی برات رو کاغذ میارم….این زبان جدید خودرو تو دنیا داره میشه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. hosen

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    فرض کن یکی ازت بپرسه ماشینت چیه

    ونوسیا وی آنلاین پلاگین هایبرید!
    یه نیم ساعتی طول میکشه فقط اسمشو بگی

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5014 ديدگاه)

      داش باز هایما یا فیدلیتی یا لاماری اینا باز تو دهن مردم جا افتاده میتونن بگن ولی با چه رویی اینو میخرن اینارو وقتی میارن باید اسمشو عوض کنن آخه این چه اسمای سمیه میزارن رو ماشینی که میسازن
      یارو صاحب شرکت خودروسازی هست اسم زنشو میزاره رو ماشینش💦

      موافقم 2
      مخالفم 2
  10. علیزاده

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    یکی از یکی زشت تر دارم به این اعتقاد میرسم که ۴۰۵ واقعا ماشین خوشگلیه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. mickeyy

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    متاسفانه باز یک محصول چینی از نوع بی نام و نشون با برند و اسم متفرقه از شرکتی که هیچ اعتباری بهش نیست با خدمات پس از فروش ضعیف و بدون هیچگونه لوازم یدکی که داره آماده میشه یه خریدار ساده دل و بی تجربه رو بیچاره کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا