برند تیگارد که زیر چتر گروه ماموت قرار دارد، در نمایشگاه خودروی اصفهان نسخهٔ پلاگینهیبریدی ونوسیا V آنلاین را به نمایش درآورده است.
ونوسیا برندی است که از طریق جوینت ونچر بین نیسان و دانگفنگ در سال ۲۰۱۰ برای تولید و عرضه خودروهای اختصاصی بازار چین تأسیس شد. مکث موتور که برندی متعلق به گروه ماموت است، حدود یک سال پیش در نمایشگاه روایت خدمت در شهریور ۱۴۰۲، برای اولین بار دو مدل V-Online و استار از این برند را به نمایش درآورد. مدل V آنلاین که کراساووری کامپکت است، ابتدا با پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد.
مکث موتور اما قصد عرضهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی V آنلاین را هم داشت و در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در آبان ۱۴۰۲، این نسخه که با نام DD-i شناخته میشود را به نمایش درآورد. حال اما گروه ماموت که مدتی است شرکت دیار خودرو را خریده و برند تیگارد متعلق به این شرکت را در اختیار گرفته است، تصمیم گرفته ونوسیا V آنلاین پلاگینهیبریدی را بجای مکث موتور، از طریق برند تیگارد به بازار عرضه کند. بدین منظور، این کراساوور چینی با برند تیگارد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شده است. V آنلاین DD-i مثل نسخهٔ بنزینی خود ابتدا بهصورت وارداتی عرضه خواهد شد ولی گروه ماموت برنامهٔ مونتاژ آن را هم دارد.
هرچند خودروهای ونوسیا ابتدا روی پلتفرمهای نیسان ساخته میشدند ولی طی چند سال اخیر، این برند با کاهش وابستگی خود به نیسان، قصد دارد تواناییهای توسعه محلی را تقویت کند؛ بنابراین، در محصولات جدید این برند مثل V آنلاین اثر چندانی از تکنولوژی نیسان دیده نمیشود. این خودرو روی پلتفرم VSA ساخته شده که بهطور مستقل توسط ونوسیا و دانگفنگ توسعه پیدا کرده و ارتباطی با نیسان ندارد. نسخهٔ پلاگینهیبریدی V آنلاین به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
V آنلاین DD-i از یک پکیج باطری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی استفاده میکند که امکان پیمودن تا ۱۱۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم خواهد کرد درحالیکه برد کلی خودرو به ۱۳۰۰ کیلومتر میرسد. شارژ این باطریها هم با برق عادی حدود ۵.۵ ساعت طول میکشد اما با استفاده از شارژرهای سریع، ظرف ۳۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. این کراساوور پلاگینهیبریدی ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و مصرف سوخت آن در کمترین حالت ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.
V آنلاین DD-i هرچند در نگاه اول شبیه نسخهٔ بنزینی به نظر میرسد ولی با کمی دقت میتوان متوجه برخی تغییرات شد. در جلوی خودرو، جلوپنجره عریضتر شده و طراحی چراغها هم دستخوش تغییراتی شده است. علاوه بر این، ورودیهای هوای عمودی باریک در طرفین سپر هم به پایین منتقل شدهاند. در قسمت جانبی هم رینگهای جدیدی را میبینیم که طراحی آیرودینامیکی دارند درحالیکه در عقب تغییر بزرگی دیده نمیشود. بهطورکلی، ونوسیا V آنلاین پلاگینهیبریدی ظاهر چشمگیری دارد که آن را از دیگر کراساوورهای چینی متمایز میکند.
این خودرو از امکانات فراوانی هم بهره میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، چراغهای LED، صفحه آمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی، شارژر بیسیم، سقف شیشهای فتوکرومیک، تنظیم برقی صندلیهای جلو، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور نور و باران و… اشاره کرد. ونوسیا V آنلاین DD-i طی ماه جاری برای اولین بار در سامانهٔ خودروهای وارداتی با قیمت علیالحساب یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که نسخهٔ بنزینی با قیمت قطعی دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان به فروش میرسید.
Saeed Jame
۱۴ آبان ۱۴۰۳واقعا دیگ بازار خودرو حال بهم زن شده همه چی و همه جا چینی پرشده
K1
۱۴ آبان ۱۴۰۳تنوع مدل ها داره از تعداد خریدار ها هم بیشتر میشه کم کم
هراکلیوس
۱۴ آبان ۱۴۰۳بنزینی هاشون که سری اول وارد کردن تو بازار طرفدار نداره چه برسه به هیبریدیش
نیو کار
۱۴ آبان ۱۴۰۳کلا محصولات وارداتی ماموت خیلی بد فروشه خیلی هم افت قیمت داره موقع خرید دقت کنید
جرمی کلارکسون
۱۴ آبان ۱۴۰۳فلسفه طراحی جلو پنجره : یه دلقک لبخند زده لبخندش رفته تو چشش
JaMsHiD-B
۱۴ آبان ۱۴۰۳جوکر مناطق تنظیم بازار و سهمیه ای😂
حسین
۱۵ آبان ۱۴۰۳واقعا خسته نباشید،کشورو انگار کمونیست ها اداره میکنند،چی بود و چی شد؟بابا مزدا،هوندا،میتسوبیشی،تویوتا و غیره که موتور ۱/۵ لیتری دارند پس چرا وارد نمیکنید؟از بس چینی دیدم خسته شدم.
JaMsHiD-B
۱۴ آبان ۱۴۰۳زبان از این همه ذلیل بودن قاصر است
Boss 429
۱۴ آبان ۱۴۰۳من در عالم خیال خودم میگفتم کاش این وارد کنندگان بجای هجوم به استارتاپ های چینی ، میومدن با شناخت بازار ، فقط سراغ تویوتا ، هوندا ، نیسان ، کیا و هیوندای میرفتند و از واسطه های چینی خرید میکردند . همه ی اینایی ک گفتم جوینت ونچر دارند و براحتی میشه از چین خرید. بعدش از هر کدوم این کمپانیا ، ۳ – ۴ مدل انتخاب میکردن اما با تریم های متفاوت . مثلا یکی سراتو یا کرولا تریم اقتصادی میاورد اما یکی دیگه همونو بصورت میان رده و یکی هم فول میاورد
اینطور هم بازار با کیفیت بود هم مشتری همیشه پیدا میشد و ارز مردم برای این چینی های ناشناخته هدر نمیرفت
یکی دو کمپانی هم صرفا قبول میکردن خدمات و تعمیرات رو بصورت انحصاری به عهده بگیرن . اینجور هم همشون سود میبردن مردم هم حداقل یکم راضی میشدند
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۴ آبان ۱۴۰۳مهندس از جنگنده ها پست بذار عشق کنیم