فورد

به‌روزرسانی فورد رنجر و ترانزیت؛ قدرت بیشتر با کیت بدنه اسپرت

خودروساز آمریکایی، محصولات تازه خود را نهایت یک ون و وانت خیابانی و اسپرت می‌داند.

سوپر ون برقی ترانزیت در مسابقه «پایکس‌پیک» طرفداران زیادی داشت اما هیچ‌گاه وارد خط تولید نشد و قرار هم نیست به دست مردم برسد. به‌جای آن فورد به ساخت نمونه‌ای بهتر و اسپرت‌تر از ون تجاری خود روی آورده است که با نرم‌افزار فورد پرو عرضه می‌شود و برای کاربردهای تجاری استفاده می‌شود. از تفاوت‌های این مدل با ترانزیت‌های عادی می‌توان به بهره‌مندی از چرخ‌های بزرگ‌تر و کیت بدنه اشاره کرد که در نمونه برقی تجاری با قدرت بیشتر نیز همراه می‌شود. اگر هم کاربری نیاز به توان بیشتری داشته باشد می‌تواند به‌سراغ رنجر جدید برود.

به‌روزرسانی‌های نسخه تازه ترانزیت از MS-RT (که به واحد رالی شرکت فورد متصل است) به این خودرو راه یافته؛ بنابراین ترانزیت کاستوم MS-RT به سپر جلو اسپرت‌تر، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا جدید و اسپویلر تازه مجهز شده است. البته پکیج ظاهری این خودرو به اینجا ختم نشده و شامل گلگیرهای جانبی، دیفیوزر یکپارچه و سپر تازه عقب هم می‌شود که به ترانزیت چهره‌ای اسپرت و کم‌ارتفاع می‌دهد؛ هرچند که تغییر در سیستم تعلیق آن ایجاد نشده است. به‌لطف طراحی پهن‌تر طاق چرخ‌ها در دو محور، حال امکان استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی به‌همراه تایرهای ۲۳۵/۴۵ برند «گودیِر» وجود دارد که به عقیده فورد درکنار کاربردی بودن اسپرت هم هستند.

خریداران این ون می‌توانند از میان طیف گسترده رنگ‌های بدنه و کابین که سازنده در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، انتخاب کنند. صندلی‌ها از چرم غیرطبیعی تهیه شده‌اند و همانند سایر مدل‌ها ترانزیت کاستوم، خریدار می‌تواند ون خود را به‌صورت تک سرنشینه یا با تعداد صندلی بیشتر سفارش دهد و برحسب نیاز خود آن را شخصی‌سازی کند. خبری از تغییرات مکانیکی یا موتوری در ترانزیت کاستوم MS-RT نیست اما نسخه برقی این ون ۲۸۱ اسب بخار قدرت بیشتر دریافت می‌‌کند.

در سوی دیگر، وانت رنجر MS-RT قرار گرفته که در مقایسه با ترانزیت بیشتر روی بخش‌های مکانیک تمرکز دارد. فورد از این خودرو با عنوان نهایت یک وانت خیابانی یاد می‌کند و برای تمایز آن با سایر مدل‌ها، در جلوی آن از میراگرها (دمپرها)ی سفت‌تر استفاده کرده است و فنربندی را برای کاهش ۱.۵ اینچی ارتقاع بدنه بازتنظیم کرده است. ترکیب بهبود مکانیکی با کیت بدنه تازه که شامل طاق‌های بزرگ‌تر چرخ و رینگ‌های ۲۱ اینچی می‌شود منجر به خلق پهن‌ترین رنجر فورد شده است. اگر واقعا این رنجر به دنبال عنوان نهایت یک وانت خیابانی است، باید از رقبایی چون جمس سایکلون، نسل دوم F-150 لایتنینگ یا رم SRT10 بگذرد.

«هانس شپ»، مدیر ارشد فورد پرو در اروپا، می‌گوید:

اگر رنجر رپتور نهایت یک وانت آفرود به شمار برود، رنجر MS-RT نهایت یک وانت خیابانی خواهد بود. این وانت چیز متفاوتی از سایر محصولات ما در بازار اروپا به شمار می‌رود اما این‌بار پویایی خودرویی بیشتری دارد درحالی‌که توان حمل‌بار و یدک‌کشی آن کاهش نیافته است. ما معتقدیم که برای خریداران وانت گزینه‌های ترغیب‌کننده‌ای دارد.

ترانزیت کاستوم و رنجر MS-RT هر دو تنها در بازارهای اروپایی به فروش می‌رسند؛ سازنده برای ورود آن به آمریکا هنوز حرفی به میان نیاورده است. فورد از ۱۰ روز گذشته ثبت سفارش را آغاز کرده است و امید دارد تا اواسط سال جاری میلادی نخستین مدل‌ها را به دست مشتریان برساند. نظر شما درباره نسخه‌های خیابانی و اسپرت ون و وانت فورد چیست؟ آیا ادعای نهایت یک وانت خیابانی صحت دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Dark Knight

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    تو آمریکا مردم f150 رپتور r یا f450 سوپر دیوتی می‌خرن که رنجر جلوشون اسباب بازی بیش نیست رنجر از همون اول به هدف بازار اروپا ساخته شد نه آمریکا

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. رحیم

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      هسته‌ای ایحاد می‌شود.

      هیچ ‌کدام از این انواع هیدروژن‌ها تاکنون نتوانسته است، رضایت تولیدکنندگان را به دست آورد. اما نشریه فایننشال‌تایمز در روز یکشنبه ۲۹ بهمن جهان را با شگفتی روبه‌رو ساخت.

      فایننشال‌تایمز پرده از رازی برداشت که بشر در هزاران سال آینده بی‌هیچ دغدغه‌ای می‌تواند از هیدروژن طبیعی که در اعماق زمین وجود دارد، بهره‌مند شود. این هیدروژن که به آن هیدروژن سفید یا هیدروژن طبیعی و هیدروژن طلا گفته می‌شود، از ترکیب آب با مواد آلی آهن در اعماق زمین و در حرارت و فشار بالا تولید می‌شود.

      ترکیب تولید و به وجود آمدن آن به گونه‌ای است که هیچ‌گاه به انتها نمی‌رسد و همواره در حال تولید شدن دوباره است و به همین دلیل، نه انرژی فسیلی، که در زمره انرژی‌های تجدیدپذیر طبقه‌بندی می‌شود. تاکنون در سطح کره زمین مقدار ۵ تریلیون تن هیدروژن طبیعی کشف شده که یک تریلیون تن آن قابل بازیافت است. از آنجا که میزان نیاز سالانه بشر به ۵۰۰ میلیون تن هیدروژن برآورد شده است، این مقدار هیدروژن قابل بازیافت می‌تواند تا هزاران سال نیاز بشر را به انرژی پاک، فراگیر، پایدار و ارزان تامین کند.

      به گفته سازمان زمین‌شناسی امریکا، هزینه تولید یک کیلوگرم از این انرژی تنها ۴۰ سنت است که قابل قیاس با هزینه سرسام‌آور تولید انواع دیگر هیدروژن‌ها نیست.

      بنا بر گزارش سازمان زمین‌شناسی امریکا تاکنون معادن هیدروژن طبیعی در کشورهای امریکا، اسپانیا، فرانسه، سراسر اروپا، استرالیا، نامیبیا، آلبانی و بسیاری کشورهای دیگر کشف شده است. اما زادگاه اصلی و نخستین هیدروژن طلا یا طبیعی روستایی در شمال شرقی کشور آفریقایی مالی است که از سال ۲۰۱۲ از آن برای تولید برق و روشنایی بهره می‌برد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Albert Z43

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ون اسپرت دقیقا به چه درد میخوره ؟
    برای تحویل محموله ، سریعتر از پیچ ها عبور میکنه و سبقت میگیره ؟

    موافقم 16
    مخالفم 0
  3. ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3273 ديدگاه)

    خیلی خوشگلن😑

    موافقم 13
    مخالفم 0
  4. net

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صفحه نمایش عمود رنجر ۲۰۲۲ قشنگه ولی چراغ جلو c شکل و جلوپنجره رنجر ۲۰۲۲ بد هست و چراغ باریک جلو و جلوپنجره رنجر نسل قبلی خیلی قشنگ بود و نباید تغییر میداد

    موافقم 6
    مخالفم 8
  5. Khashayar

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    توی کتاب زندگی نامه ایلان ماسک اثر اشلی ونس یه قسمت کوتاه در مورد فورد هست که خیلی جالبه و نشون میده فورد چطوری اداره میشه. و کارکنان اون چطوری در طول روز مگس میپرانند. دقیقا کاری که مهندسین شرکت هایی چون ایران خودرو سایپا، مپنا، شرکت نفت و …… میکنن. فورد تنها کاری که طی این سالها کرده فقط و فقط تغییر در ظاهر خودرو بوده. و واحد تحقیق و توسعه اش در خواب زمستانیه

    موافقم 0
    مخالفم 19
    1. C01

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینو نگه چی بگه . کی بدش میاد رقباش رو بکوبه ؟

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. khashayar

        ۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        دوست عزیز واقعیت رو گفته حالا نمیخوای قبول کنی اون یه بحت دیگس.

        موافقم 0
        مخالفم 3
    2. JDM

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      همین فورد که شما میگی در طول تاریخش همش تو جنگ بوده با این حال از یه نظم و تکنولوژی خاصی برخورداره که رقباش هم تو کفش هستن هم در تعقیبش
      فورد بین ستاره هاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. جرمی کلارکسون

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ترانزیت رو مشخصه طوری ساختن که خوش بگذرع ظاهرش اسپرته قشنگ 💯

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مهردادکمال

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    ون ها دست کم گرفته شده ترین ماشین ها تو بازار ایرانن!! فک کنین وسط بارندگی با خیال راحت میتونین کالاهاتونو جابجا کنین! با ارتفاع مناسب مشکلی با سرعتگیرهای متعدد و غیر استاندارد ندارن! ماشین جادار و ایمن و ارزان و کم مصرف که با چهارتا صندلی اضافه میتونین از مسافرت باهاشون لذت کامل رو ببرین… هر چه خوبان دارند همزمان تو یک ون پیدا میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      ولی برای تردد شهری خیلی خوب نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا