تجربه و آزمایشهیوندای

اولین رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه، لوکس‌تر، جادارتر، مجهزتر

نسل جدید هیوندای سانتافه که حالا از سه ردیف صندلی بهره می‌برد، کابینی زیبا و ظاهری متمایز را ارائه می‌کند که شبیه خودرویی گران‌تر از قیمتش به نظر می‌رسد.

طراحی بیرونی

هرچند طی چند سال اخیر تعریف یک شاسی‌بلند بسیار تغییر کرده است اما فرم جعبه‌ای شکل سنتی هنوز هم طرفدار دارد. به همین دلیل، هیوندای در نسل جدید سانتافه با تحول کامل طراحی، به سمت ظاهر جعبه‌ای شکل رفته است. به گفتهٔ طراحان هیوندای، با طراحی این شاسی‌بلند میان سایز از عقب به جلو، به ظاهر جدید کاملاً مکعبی رسیده‌اند. بیشتر تمرکز این طراحی روی قسمت درِ صندوق و فضای بار بوده که توضیح می‌دهد چرا سانتافهٔ جدید این‌قدر از نسل قبلی خود فاصله گرفته است.

این طراحی جدید که به نظر می‌رسد از فورد فلکس الهام گرفته، خیلی خوب نتیجه داده و سانتافهٔ ۲۰۲۴ هم از لحاظ فضای سرنشین و هم فضای بار بسیار جادارتر از قبل شده حتی با اینکه طول آن تنها ۴.۵ سانتی‌متر بیشتر شده است. این اما فقط یک ظاهر جعبه‌ای شکل ساده نیست و طراحی جالب چراغ‌ها و گلگیرهای برجسته نیز سانتافه را لوکس‌تر از بسیاری شاسی‌بلندهای لوکس جلوه می‌دهد خصوصاً در نمونهٔ آزمایشی ما با رنگ قهوه‌ای مات ۱۰۰۰ دلاری. بحث‌برانگیزترین عنصر طراحی سانتافهٔ جدید اما چراغ‌های عقب هستند که بسیار پایین نصب شده‌اند. به گفتهٔ هیوندای، به دلیل نیاز به جک‌های بزرگ‌تر برای نگه داشتن در صندوق سنگین‌تر، چراغ‌ها باید اینجا نصب می‌شدند.

داخل

با باز کردن در صندوق شاهد دهانهٔ عریض و کف بار نسبتاً پایین خواهیم بود. صندلی‌های ردیف سوم که در نسل قبلی وجود نداشتند و حالا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، کاملاً صاف تا می‌شوند و صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم هم به‌صورت برقی با فشردن یک دکمه جمع می‌شوند (در تیپ‌های پایین‌تر صندلی‌های ردیف دوم از نوع نیمکتی سه‌نفره هستند). فضای صندلی‌های ردیف دوم برای بزرگ‌سالان خوب است اما از ردیف سوم بهتر است برای کودکان استفاده شود.

کابین جدید سانتافه نه‌تنها جادارتر از قبل است بلکه به متریال باکیفیت‌تر و طراحی و ویژگی‌های سطح بالاتر هم مجهز شده است. نمونهٔ آزمایشی ما از تیپ پرچم‌دار و فول آپشن کالیگرافی بود که با برخورداری از تجهیزاتی مثل صندلی‌های چرمی ناپا، دو شارژر بی‌سیم گوشی و یک زیر پایی بازشو برای صندلی راننده در هنگام استراحت، حسادت مدل بزرگ‌تر پالیسید را برمی‌انگیزد. چرم نرم، تریم چوبی با الگوی جالب، غربیلک فرمانی که به نظر می‌رسد مستقیماً از رنجروور گرفته شده است و نمایشگرهای بزرگ هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور کره‌ای هستند. همچنین با وجود صفحه‌نمایش بزرگ، خوشبختانه کنترل‌های فیزیکی به‌اندازهٔ کافی وجود دارند تا راننده به دردسر نیفتد.

قدرت و پرفورمنس

همهٔ این ویژگی‌های جدید عواقبی دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها افزایش وزن چشمگیر است. وزن نمونهٔ آزمایشی ما ۲ تن بود که حدود ۱۴۰ کیلوگرم از تیپ کالیگرافی نسل قبلی بیشتر است. به همین دلیل، هیوندای پیشرانهٔ پایهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی را کنار گذاشته و حالا یک موتور ۲.۵ لیتری توربو را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند. این موتور که برای نسل قبلی قابل سفارش بود، حالا قدرت آن با چند اسب بخار کاهش به ۲۷۷ اسب بخار رسیده است اما هنوز هم قدرت زیادی برای شتاب دادن به این سانتافهٔ سنگین‌تر دارد. خودروی آزمایشی ما ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که هرچند ۰.۳ ثانیه کندتر از نسل قبلی است اما هنوز هم برای این کلاس مناسب خواهد بود.

بااین‌حال، ما به تصمیم هیوندای برای ارائهٔ این پیشرانه فقط با یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه انتقاد داریم. این گیربکس همان نمونهٔ کلاچ تر است که در سورنتو هم ارائه می‌شود و در طول آزمایش طولانی‌مدت ما مشکلات متعددی داشت. این گیربکس دوکلاچه برای یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین مثل سانتافه مناسب نیست و هرچند با افزایش سرعت خیلی سریع دنده‌ها را عوض می‌کند اما رفتار کند آن در سرعت‌های پایین و رانندگی‌های معمولی خسته‌کننده خواهد بود. نحوهٔ درگیر شدن کلاچ در این گیربکس شبیه رانندهٔ نو گواهینامه‌ای است که برای اولین بار تعویض دنده را یاد می‌گیرد. همچنین انتظار می‌رود هنگام استفاده از حداکثر ظرفیت یدک کشی ۲ تنی سانتافه این شرایط بدتر شود.

مصرف سوخت با ۱۰.۲ لیتری در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی، نسبت به نسل قبلی کمی افزایش داشته است اما یک نسخهٔ هیبریدی هم در راه است که اواخر امسال با مصرف ترکیبی ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ارائه خواهد شد. با وجود افزایش وزن، نسل جدید سانتافه برای یک شاسی‌بلند خانوادگی سه ردیفه سواری کاملاً خوبی دارد. سیستم تعلیق به نرمی تنظیم شده و کیفیت سواری را در اولویت دارد. به همین دلیل، حتی روی رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی تیپ کالیگرافی، تنها ضربه‌های شدید به کابین وارد می‌شود. هرچند بادی‌رول زیادی وجود دارد اما سانتافه شتاب جانبی ۰.۸۴ جی را ثبت می‌کند و ما وزن فرمان را هم دوست داشتیم. اگرچه شاسی‌بلندهای میان سایزی با درگیری بیشتر راننده وجود دارند اما سانتافه از لحاظ راحتی نزدیک به صدر کلاس خود است.

قیمت

سانتافه کالیگرافی فول آپشن ما بیش از ۵۰ هزار دلار قیمت دارد که دقیقاً در مرکز بازار کراس‌اوورهای سه ردیفه قرار می‌گیرد. این ماشین کابین بسیار لوکس‌تری نسبت به تمام خودروهای این بازهٔ قیمتی ارائه می‌کند و حتی در تیپ‌های پایین‌تر با قیمت حدود ۳۵ هزار دلار هم از همان طراحی بیرونی متمایز بهره می‌برد که باعث می‌شود همسایگان فکر کنند برای این خودرو هزینهٔ بسیار بیشتری پرداخت کرده‌اید.

به‌طورکلی، هیوندای در تکامل سانتافه برای مطابقت با خریداران خانوادگی شاسی‌بلندها که بیشتر به‌راحتی، تجهیزات و جاداری اهمیت می‌دهند، خیلی خوب عمل کرده است. طراحی هوشمندانه این ماشین ظاهری متمایز را ایجاد کرده است که کارایی داخلی را هم افزایش می‌دهد؛ بنابراین، درحالی‌که هنوز در مورد گیربکس دوکلاچهٔ سؤالاتی داریم، نسل جدید سانتافه برای یک شاسی‌بلند سه ردیفهٔ غیرلوکس راحتی و تجهیزات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و یک تازه‌وارد مدعی در این بخش شلوغ خواهد بود.

نقاط قوت: طراحی عالی در داخل و بیرون، کابین دل‌باز و جادار، راحتی چشمگیر

نقاط ضعف: گیربکس کند، فضای محدود صندلی‌های ردیف سوم، افزایش مصرف سوخت

مشخصات فنی

Hyundai SantaFe 2024

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۷۷ اسب بخار
گشتاور ۴۲۱ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۰.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۸۴ جی
حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
طول ۴,۸۳۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۱۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۴ میلی‌متر
وزن ۲۰۰۳ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۶ نفر
قیمت پایه ۴۹,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۰,۹۰۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸۰ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3145 ديدگاه)

    هیوندای و کیا چند سالی هست به بن بست طراحی بیرونی خورده اند

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. گاس فرینگ

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اینا هنوز راهنما زدن سمت بن بست
      بن بست شاید طراحی بنز باشه که از eqa تا eqs SUV همه یه شکلن

      موافقم 7
      مخالفم 12
    2. Nima

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      ظاهر بنز و بی ام و هم چندسالیه به همین بن بسته که میگی خوردن!

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. کرگدن باواریا

        ۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        … الان تو بنز و بی ام وه رو با این اسباب بازی یک بار مصرف مقایسه میکنی ؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. Avan

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (330 ديدگاه)

      موافقم البته کیا هنوز هم طراحی قابل قبولی داره اما این مدل سانتافه را من که اصلا نپسندیدم به خصوص اون چراغ عقبش واقعا افتضاحه!

      موافقم 19
      مخالفم 0
    4. پیام

      ۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1667 ديدگاه)

      همون طراحی کیا اوپتیماش کافیه! چه برسه طراحی های دیگه! دقیقا برعکس میگی!!!

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        درست میگی همون اپتیما کافیه بقیه افتضاحن

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. علی جردن

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    اگه اینا بجای چینی های پرومکس لاماری فونیک وارد کشور میشدن میگفتیم آشغالن الان که دستمون نمیرسه به چشمون خوب میان در واقع صنعت خودروسازی چین و کره اسب باب بازی سازن و مفهوم لذت رانندگی و هندلینگ درک نکردن

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. BMW

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      شما نمیتونی انتظار داشته باشی این خودروسازها پا به پای بزرگای این صنعت پیش بیان، این دو یه ماشین نیکه اسپرت هم نتونستن بسازن و این ضعف و نشون میده، بنابراین ناچارا باید بیان رو ظواهر قضیه مانور بدن و …
      هرچند همین و طراحی عقبش به قول همه شده مینی بوس بنزهای قدیمی سرویس مدرسه
      ولی جلوش جلوه بهتری داره
      ولی خودرویی ک اینقدر بد دنده عوض کنه ک اینجور توضیف بشه دیگه از لحاظ فنی تکلیفش معلومه

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. net

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3145 ديدگاه)

      طراحی داخلی و بیرونی زیبا سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت ۲۰۱۷ رنگ یکپارچه مشکی کجا طراحی این نسل سانتافه کجا. زیباترین و محبوب ترین و پرفروش ترین در بین نسل های هیوندای سانتافه مربوط به نسل سوم هست که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تولید شد و در ایران هم خیلی طرفدار داشت و اخرین فیس لیفت نسل سوم سانتافه که در سال ۲۰۱۷ انجام شد خیلی زیبا شده بود مخصوصا رنگ مشکی

      موافقم 11
      مخالفم 5
  3. احسان نجف پور

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عرض سلام و تبریک سال نو!
    بعنوان یک ژاپنی فن اظهار نظر میکنم!
    نمیدونم محدودیت‌های کلاس سانتافه مانع بوده یا دلیل فنی و زیبایی شناختی دیگه ای داشته! به نظرم اگر قید ردیف سوم را می‌زدند و حدود چهل سانت تا نیم متر از طول خودرو از قسمت عقب یعنی فاصله سپر عقب تا گلگیر عقب کم میشد ظاهر بسیار زیباتری پیدا می‌کرد و از ظاهر زشت عقب، اتوبوس و نعش کش مانند خارج میشد و جذابیت بصری بسیار بیشتری پیدا می‌کرد در عین طراحی داخلی زیبا! و بادی رول به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کرد!

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    پشتش بده جلوش خوبه داخلش خوبه کابین همه چیز خوب فقط پشتش بد هست
    و اینکه
    این دیگه آتیش نمیگیره
    حوصله فراخوان هم نداریم ها!(من که نمیخرم ولی خب😐)

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. ژانگولر

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      تو یه درصد فکر کن فراخوان نخوره، وقتی تو تست و بررسی ک کلی باید ریپورتاژ خبری و تبلیغی باشه، اینقدر گیربکس افتضاح بوده ک نتونستن چیزی نگن شک نکن بخاطر گیربکس هم ک شده فراخوان میخوره
      البته امیدوارم ایموبلایزر و دیگه از سایپا گرفته باشن

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. Zz

      ۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون قضیه آتیش سوزی برای کره ای ها که دیگه عادی شده
      اما چیزی که یکم نگران کنندست اینه که احتمالا با افزایش تب برقی سازی ، این آتیش سوزیا هم بیشتر میشه ‌. مخصوصا اگه کمپانیایی باتری یا خودرو رو بسازن که چندان اطمینانی بهشون نباشه
      جدیدترین قربانی آتیش سوزی هم بنزه که ۱۱۶ هزار خودرو رو فراخوان کرده . اونم مدل های لوکسی مثل GLS .

      https://www.motor1.com/news/713189/mercedes-recalls-gle-gls-fire-risk-passenger-seat/

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        احتمالا تولید کننده باتری هم ال جی بوده از کره !!!

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5197 ديدگاه)

    نسلای قبلی خیلی قشنگ تر بودن

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Alpina

      ۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خوب عزیز من نسل های قبلی کلا پلتفرمشون فرق داشت .

      موافقم 1
      مخالفم 6
  6. MehdiTurbo

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    چرا وقتی میشه جنسیس شاسیش خرید پنجاه هزارتا پول به سانتافه داد حالا یه ردیف کمتر که خیلیم به کار نمیاد

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3408 ديدگاه)

      اره والا

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. محمدرضا

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1072 ديدگاه)

      هر خودرویی مشتری خودش رو داره وگرنه با ۵۰هزارتا میشه E CLASS خرید

      موافقم 4
      مخالفم 4
  7. جومونگ

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    «این طراحی جدید که به نظر می‌رسد از فورد فلکس الهام گرفته … »
    «غربیلک فرمانی که به نظر می‌رسد مستقیماً از رنجروور گرفته شده است … »

    ظاهرا دوستان کره ای تقسیم وظایف کردن‌ . الهام گرفتن ( کپی سابق ) از بنتلی رو برند جنسیس بر عهده گرفته . کپی از رنج رور و فورد و بقیه رو دادن کیا و هیوندای .
    مشکل گیربکس و مصرف سوخت هم نکته مهمی رو نشون میده . صنعت خودروی کره هنوز تو مهندسی و کیفیت قطعاتش خیلی جا برای رشد داره و عمده توانشون همون فناوری و تکنولوژی و آپشن و طراحیه ( حتی با کپی کاری و … )
    و همچنین قیمت دهی کمتر نسبت به رقبا
    یعنی ضعف خودشون رو با اینا میپوشونن .

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      پیشرفت فنی شون منو کشته 😁
      وزنش رو زیاد کردن، موتورش رو توربو کردن ولی قدرتش آوردن پایین😂 مصرف سوختش هم بیشتر!!! 😂شتاب هم کمتر 😂 به قول تحلیلگر قدرت تکنولوژی هیوندا :)

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. جومونگ

        ۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تازه همین الان تو خبرا دیدم کیا ، هیوندای و جنسیس با هم حدود ۱۵۰ هزار خودروی برقی رو فراخوان کردن !
        شامل ev6 ، آیونیک و Gv60 و ۷۰ و …
        این چهارمین فراخوان کره ای ها در یک ماه اخیره !

        https://www.cars.com/articles/147000-hyundai-genesis-kia-evs-recalled-for-faulty-charging-control-unit-479901/

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. ارسلان

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (461 ديدگاه)

      توی اینترنت بزن range rover 2010 قشنگ کپی پیست همونه
      سپر جلو و چراغای عقبش برای رنجروور اسپرت هست
      حتی به کابین و فرمون رنجروور هم رحم نکردن کلا کره ای ها بدجور توی کف رنجروور بودن

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3408 ديدگاه)

        اصلا با رنج رووره قابل مقایسه نیست😂😂😂
        من خیلی عاشق اون رنج رووره هستم
        همون موقعا هم که اومد دوستش داشتم

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. BMW

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        رفتن قدیمی کپی کردن ک خیلی تابلو نشن، ولی فرمون و دقیق از اخرین مدلهای رنجرور برداشتن.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. رامین صفایی

          ۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          هرچی باشه یک تایر این می ارزه
          به کل لگن پاره های چینی و
          ای کاش اینها توی ایران تولید می شد

          موافقم 1
          مخالفم 5
    3. MehdiTurbo

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1989 ديدگاه)

      کاری به برند ندارم کلی میگم
      تو این بررسی ها کلا همیشه نقاط ضعف هر خودرویی بررسی میکنن داره نمیدونم چرا حتی برای بنز و بی ام و ام همیشه یه چی پر میکنن بعضی وقتا که خیلی مسخره است
      در مورد این
      گیربکس و مصرف سوخت جفتشان از یه داستان نشات میگیرن وزن ماشین به شدت بالاس بعد ۲.۵ لیتری گذاشتن هم گیربکس کند میشه هم مصرف سوخت بالا میره
      هر چند باید دید با چی مقایسه میشه مثلا همین پژو که فول سایز بود تازه معرفی شد اون مصرف سوختش خیلی پایین تر بود البته پلاگین بود ولی این خیلی سریع تر اونه یعنی همین کندی که نوشته نسبت به اون خیلی سریعتر هم شتاب هم حداکثر سرعت واسه همین باید دید مقایسه با چه خودروییه گذاشت کنار هم تو فول سایزا رقما اکثرا شبیه همه جیپم تو همین رنج فول سایزش ۹ بود کلا فول سایزا را ببینین رقماشون همینن مگه اینکه هیبرید باشن تک توک مهندسی عالی درمیاد توشون چون وزن بالاس
      مشکل اصلی این ماشین مثل همون پژو که گفتم قیمت به نظر من ادم بنز و بی ام و و ائودی و … ول نمیکنه حتی تو شاسی جنسیس میشه خرید
      ۵۰ هزارتا برای هیوندای و پژو زیاد همون پژوام عکس فولش بود قیمت پایه اش نبود که پنجاه و خورده ای بود

      موافقم 2
      مخالفم 7
  8. yaghoub

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (312 ديدگاه)

    من ترجیح میدم تو این کلاس یه خودرو با انجین حجیم تر و تنفس طبیعی بخرم .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. parhamiof

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (696 ديدگاه)

    کابینش واقعا شیک و زیباس و مشخصات فنی جالبی داره.
    ای کاش طول کمتر و طراحی جلو و عقبش زیبا تر بود.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. samurai

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    رنگ قهوه ای واقعا برازندشه
    بدبختا از چینیا هم عقب افتادن اون چه گلگیر متورمیه :))
    طراحی چراغا هم که ری……:))
    فنی هم که معلومه چه اشغالیه یا منفجر میشه یا یاتاقان یا …:))

    موافقم 9
    مخالفم 6
  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به نظرم به تیترتون یه زشت تر هم اضافه کنید

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. downfall

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سطح درک مدیرای هیوندا از صنعت خودرو 😂 دیدن طراحی جعبه ای مد شده گفتن ما هم جعبه ای بسازیم. نفهمیدن این ماشینهایی که طراحی جعبه ای دارن واسه آفرود ساخته شدن. برانکو، دیفندر، پرادو، جی کلاس، رانگلر، جیمنی و… همه SUV آفرودی هستن، نه کراس اور شهری 😂 طراحی آفرودی واسه کراس اور شهری زدن اونم به زشت ترین و بدقواره ترین حالت ممکن😂

    موافقم 11
    مخالفم 6
  13. mercedes

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (327 ديدگاه)

    صفر تا صد شیش ثانیه با270اسب برای حیکل دو تنی یکم خالیبندیه.
    واقعا طراحیش رو دوس دارم ، نمیدونم چرا خیلیا مخالفشن.
    مثلا یه سریا میگن پشتش شبیه پژو استیشنه یا زشته ، به نظر من خیلی عالیه نمای پشتش مشکلی نمیبینم.

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1387 ديدگاه)

      من میگم پشتش شبیه فیس لیفت سانگ یانگ موسو شده😂

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. هوشنگ جوزائی

        ۳ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        واقعاً مثال خوبی زدید

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. جومونگ

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به ظاهر بسنده نکن . مشکل گیربکس ،‌ و مصرف سوخت بالا هم داره .
      مصرف سوخت مثل اینکه مشکل رایج هیوندائه
      قبلا هم سر آلایندگی جریمه شده و خبرشم در پدال موجوده . همچنین اون هیوندای کنا جدید که تازه رونمایی شد و خبرش در همین روزای گذشته قرار داده شد ، اون هم نسبت به رقبا مصرف سوخت بیشتری داشت . این یعنی برخلاف ظاهرای جدید و مد روز و همچنین آپشن های فراوون ، کره ای ها در باطن و زیر پوست خودروهاشون هنوز تا برندای بزرگ فاصله دارن .
      الکتریکی سازی به ۲ کشور خیلی کمک کرد که به جلو جهش کنن ‌. اول چین و دوم کره . به لطف همین برقی سازیه که کره الان برای مدت کوتاهی میتونه دیده بشه . ( البته این دوره به زودی خواهد گذشت )

      موافقم 12
      مخالفم 2
  14. ...

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چیه اخه خداوکیلی همه چیزش مسخره س عقبش که خیلی دیگه بیخوده با هیچ جای ماشین هم همخونی نداره جلوش حالا بدک نیست ولی اونم همچین جذاب نیست بغلشم مثل جلوشه خیلی به دل نمیشینه داخلشم که از همه چی کپی کرده گذاشته خودش هیچ کاری نکرده کلا یه ماشین بیخوده که به نظرم همین چینی های فونیکس خیلی بهتر از اینه یه تیگو ادم میگیره صد برابر این می ارزه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. Gabriel

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    بخدا حجم بالای انزجار عمومی از محصولات چینی بخاطر اینه که مونوپول کردن بازار کشورمون رو بذارید مثل دهه ۹۰ انواع تویوتا و هیوندای بیان باور کنید ملت اگه احساس کنن حق انتخاب دارن و مجبور به قبول گزینه های محدود چینی نیستن با روی گشاده تر میرن سمت چینیا مثلا بجای همین سانتافه اونی که میره سمت تیگو۸ پرومکس انتخابش اینه و بالاجبار نباید تیگو بخره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  16. Taha Ayoobi

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1387 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هیوندای جدیدا اینقدر دیس میگیره
    منم موافقم که طراحی هاش داره به قهقرا میره ولی اینهمه ماشین های خوب ازش تو ایران هست که مثال زدنیه.
    فاز اینایی هم که میگن هیوندای از چین عقب تره و درک نمیکنم

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3408 ديدگاه)

      داداش اونا عقب موندن ولشون کن
      دارن تعصبی نظر میدن

      موافقم 3
      مخالفم 2
  17. شهرام پالیزبان

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط سانتافه New

    موافقم 0
    مخالفم 5
  18. بهزاد

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    انصافا به غیر از نقدی که به بخش عقب این ماشین وارده اما در مابقی بخش ها خوبه و باید دید این طراحی عقب آوانگارد موجب فروش بیشتر یا کاهشش میشه یا نه.

    موافقم 2
    مخالفم 4
  19. sina

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    پشتش بد سمیه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  20. Ali

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شبیه نعشکش بهشت زهرا شده

    موافقم 7
    مخالفم 0
  21. Mojiaction

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرمن فقط شاشیپا و ویران خودرو،که بهترین ماشینشون سارا و کفترچایی😂اینها ماشین نیستن بشینی توش فکرمیکنی رومبل خونتون داری دمشو میگیری یهو باقالیها رو بقل میکنی بیرونم که اتوبوسی وکپی برداری شدست نه مثل سارا وکفترچایی که تفکربرادران حاجی چینی هست وبدنشم زد گلوله مشقیه😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. Galant.VR4(JDM)

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (634 ديدگاه)

    حالا ما نمیگیم عقبشو زیر تیغ‌جراحی ببرن ولی حداقل میتوستن چراغاش رو بالاتر جایی که حروف سانتافه نوشته شده ببرن عقبش قشنگه ولی فرم قرار‌گیری خطر‌هاش خرابش کرده حیف اون کابین و طراحی زیبا بقیه نقاط😔 جدا از اون، یه ردیف اضافه‌هم هم ایده جالبیه برای سانتافه👏🏻

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. فرزند ایران

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    حالا از هرچیز دیگه که بگذریم
    ای کاش هیوندای یه زبان طراحی خاصی رو مثل کیا و جنسیس که قشنگم باشه انتخاب می کرد که آنقدر ماشینای جدیدش زشت و نامرتبط با ماشینای دیگشون به نظر نرسن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  24. Hamid3x

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    نمیدونم شاید خواستن آمریکایی پسند تر طراحی کنند یا فکر کردن طراحی زاویه دار و آیرودینامیک به انتها رسیده یا خواستن برلی قیمت 50 هزارتایی توجیه داشته باشند ولی اصلا متوجه نمیشم،
    من که طراحی سی ایکس 9 رو بیشتر میپسندم تا این

    موافقم 3
    مخالفم 0
  25. amirboss

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (371 ديدگاه)

    یه طراحی نافرجام
    با باقی مسائلش کار ندارم ولی وقتی یه خودروساز زبان طراحی نداره یعنی پشم
    هیوندای یه مدت تو طراحی خوب پیشرفت کرده بود و یه جورایی داشت به زبان طراحی خودش میرسید ولی این ناشی بازیا دلیلش چی میتونه باشه? انگار یادش رفته بود تا این بیست سال پیش به عنوان خودروساز قبولش نداشتن.
    طراحی این ماشین واقعا سردرگم کنندس چرا چون از هر زاویه که نگاه کنی حس سکون به آدم دست میده بدون هیچگونه هیجان.
    بخصوص نمای عقب که انگاری با یه خودرو دهه نودی سروکار داریم.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  26. هوشنگ جوزائی

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی این خودرو اژ عقب (ببشتر چزاغها ) بسیار زشت است و نسخه قدیمش ۲۰۱۸ بسیار زیباتر هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. Reza

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    واقعا زشته
    یعنی همه جاش زشته
    طراحی بیرونی
    کابین
    اون مانیتور مسخره
    فرمون
    قاب پنجره ها
    صندلیا
    فک کنم تنها عضو نسبتا زیباش رینگاش باشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  28. بی نام

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگرچراغ های عقب بصورت عمودی نصب میشدند.خیلی قشنگترمیشد
    دوستی گفته بود.مثل ماشین نعش کش شده
    من تاییدمیکنم خصوصاعقب خودرو

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. Alireza

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا روی خودروی خانوادگی از گیربکس دوکلاچه باید استفاده شه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. محمد

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لوکس🤣🤣🤣
    پدال یه نگاه عمیق به طراحی ماشین بنداز بعد لوکس لوکس کن 🤣

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا