این خودروی کلاسیک لوکس بیش از ۱,۰۰۰ اسب بخار هم قدرت دارد.
خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید، یک دستگاه پونتیاک GTO کلاسیک معمولی به شمار میرفت تا اینکه «استیو آگیولار» و «شان اسمیت» تصمیم گرفتند آن را به محصولی ردهبالا تبدیل کنند. چند ماه بعد، GTO یادشده تا جایی متحول شد که دیگر با همردههای گذشتهاش سنخیتی نداشت. دو خودرودوست آمریکایی بهجز پنلهای اصلی بدنه، تمام اجزای دیگر این خودرو را از نو بازسازی کردند.
این مدل خاص از GTO 1967 اخیرا در نمایشگاه سما ۲۰۲۴ به نمایش درآمد تا قدرت مهندسی و طراحی اگیولار و اسمیت را به رخ دیگر خودرودوستان آمریکایی بکشد. این خودرو آنقدر موردتوجه مردم قرار گرفت که نهایتا جایزه «بهترین» را در این رویداد دریافت کرد. اگیولار میگوید که برای انتخاب رنگ این خودرو به سراغ شرکت بیامو رفته تا بتواند رنگ تازهای را که بر پیکره مدل جدید X5 استفاده شده بوده را در GTO استفاده کند؛ بهرهوری از این رنگ برای مشتریان بیامو یک آپشن ۶۵۰ دلاری به شمار میرود.
اگیولار کار خود را درحالی آغاز کرده بود که این GTO حدود ۳۲۰ کیلومتر کارکرد داشته و با توجه به سنوسالش، عملا نو محسوب میشده است. از آنجا که اگیولار تصمیم داشته محصولی بالارده را بسازد، بهجای استفاده از رنگ کرومی یا حتی کروم، بخشهای براق خودروی خود را از نیکل پرداختشده طراحی کرده است. این نیکل برسخورده در بخش موتور هم مورداستفاده قرار گرفته است؛ جایی که موتور و تمام اجزای دیگر از طریق یک سیستم خنککاری بزرگ خنک میشوند.
اگیولار برای این خودرو از یک پیشرانه بزرگ ۷ لیتری LS7 V8 استفاده کرده که به کمک یک سوپرشارژر ۳ لیتری، توان تولید ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبهدنده «4LE80-E» به چرخهای عقب منتقل میشود. تمام این مجمعه قدرتمند توسط ترمزهای برقی متوقف میشوند.
رینگهای این GTO در جلو و عقب بهترتیب از نوع ۱۹ و ۲۰ اینچی هستند و موفق شدهاند تا چهره یک مدل بازسازی شده را بهخوبی به بیننده القا کنند. همانطور که از تصاویر مشخص است، کار سازنده به نمای بیرونی ختم نشده و کابین GTO را هم بهکمک اسکنر سهبعدی طراحی کرده است. داشبورد این خودرو حال شامل فرمان سهپره، نشانگرهای «داکوتا دیجیتال»، سردنده لوکس، کلیدهای دستوری چرخان و سیستم اطلاعات سرگرمی میشود. کلیدهای شیشههایش هم از یک دستگاه آئودی Q6 به عاریه گرفته شدهاند.
تولید و آمادهسازی این خودروی ۱,۰۰۰ اسب بخاری حدود ۱ سال زمان برده است و سازنده آن تصمیم دارد که حاصل تلاشهایش را با قیمت ۱ میلیون دلار به فروش برساند. نظر شما درباره این پونتیاک GTO چیست؟
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۳خیلی خوش تیپه بخصوص نمای جلوش
راستی دوستانی که سه سال وقت برای آماده سازی رولزرویسی با جزئیات صدها برابر بیشتر از این رو مسخره میکردن راجع به یک سال برای این نظری ندارن؟!!
۲۰ آبان ۱۴۰۳فکر کن بخریش بعد بخوای صفر تا صد بگیری یهو یکی بپیچه جلوت تصادف کنی 😭😂
NAVID@@98
۲۰ آبان ۱۴۰۳اوفففففففف ۱ اسطوره خدایی به هرچیز تمام معنا هم اون رولزرویس هم این پونتیاک 🔥💪😍
𝐀𝐥𝐢
۲۰ آبان ۱۴۰۳رخو فقط!
ممد ژانگولر
۲۰ آبان ۱۴۰۳چقدر خوشگله با ابهته.
Boss 429
۲۰ آبان ۱۴۰۳خریدنش به کنار
چطور تونستی بفروشی اینو
ابوالفضل
۲۰ آبان ۱۴۰۳یه خسته نباشید به نویسنده بگم اول دمت گرم….
این نسل از GTO واقعا زیباست و جایی زیبا تر میشه که به این شکل تیون بشن ، فکر کنم بهش رستوماد میگن. ❤❤
من واقعا لذت بردم و اون انجین شورولت که روشه باعث شد آب از دهنم سر ریز بشه ، ۱۰۰۰ اسب!🤤🤤
ولی یه چیزی منو از هایپ فراوونش آورد پایین .
من انتظار حداکثر قیمت هفتصد هزار دلار داشتم ولی یک ملیون دلار برای خودرویی که کل هزینه ساختش بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تاست ! یکم نا سخاوتمندانست !
Taha Ayoobi
۲۰ آبان ۱۴۰۳عجب چیزیه
OM.01
۲۰ آبان ۱۴۰۳تازگی ها پدال اخبار restomod و pro touring میزاره و داره میشه پدال مورد علاقه من 😍!
میشه با 100 الی 150 هزار دلار یه پانیاک gto رستوماد(تلفظ درست پانیاک هست) با قدرت 500 یا 600 اسب پیدا کرد و خرید اما خیلی خاص یونیک با جزئیات خیره کننده نیست اگه میخواهی باید واقعا حدود نیم میلیون الی یک میلیون دلار هزینه کرد که کاملا دلیل داره و میشه لیست کرد چرا
خلاصه که محصول جذابی ساختن، طبق معمول شاسی بسیار عالی RS داره (همون رودسترشاپ) و موتور و تقویتش کار شرکت wegner automotive بوده و سوپرشارژر هم Whipple هست👌
حرف سخنی باقی نمیزاره این خودرو، کانال یوتویب autotopia la که کلا تو کار بررسی کلاسیک restomod و pro touring هست این خودرو رو بررسی کرده حتما ببینید
https://www.youtube.com/watch?v=C1fNcEnIRUg
ابوالفضل
۲۰ آبان ۱۴۰۳اقا پانتیاک رو خود امریکایی ها نمیگن 😂
تلفذش ما بین ؛پو و پا؛ هستش
من جای ندیدم نه تو یوتیوب و نه جای دیگه ای
Taha Ayoobi
۲۱ آبان ۱۴۰۳من پونیاک شنیدم
Mosafer
۲۰ آبان ۱۴۰۳حس قدرت و جذابیت
hosen
۲۰ آبان ۱۴۰۳فقط میشه نشست و ساعت ها به این ماشین و انجینش نگاه کرد
IMAN
۲۰ آبان ۱۴۰۳چه ماشینی جذابی
واقعا دنیای پروتورینگ های دنیای جذابیه و آدم ساعته ها می تونه درش گم بشه
ولی دوستان اهل فن
چرا در بازسازی مثل این بازسازی که به شدت گرون و دقیق و پر از جزئیات هست از اتاق کاملا جدید سفارشی و چه بسا از جنس فیبر کربن و …استفاده نمی کنند؟؟؟؟
nikan
۲۵ آبان ۱۴۰۳به نظرم برای یه همچین ماشینای با اصالتی واقعا حیفه اتاقو از فیبر کربن بسازی ولی اسپیدکور این کارو با چارجر ۷۰ انجام داده
https://www.pedal.ir/dodge/speedkore-ghost/
Alireza
۲۰ آبان ۱۴۰۳فقط میتونم بگم او مای گاد
علی منصوری
۲۱ آبان ۱۴۰۳آرت ناب….قدیس دنیای خودرو
MehdiTurbo
۲۱ آبان ۱۴۰۳ای کاش پونتیاک احیا میشد و ماسل کار میزد
الان دیگه شورولت و فورد موستانگ … همه دیگه اصلا ماسل کار نیستند وا رفتند شدید اسیایی اروپایی شدند
احیاش کنند یه دوبل ماسل کار بدند بیرون
همه خودروهای این دو نسل اخیر فورد شورولت بشوره ببره
حمید
۲۱ آبان ۱۴۰۳چراغ جلوش شبیه نیسان آبیه😆
Milad fakour
۲۱ آبان ۱۴۰۳محشره ولی فابریکشو بیشتر دوس دارم
Siyavash
۲۱ آبان ۱۴۰۳عقاب رو نگاه🤩
سجاد
۲۱ آبان ۱۴۰۳خیلی محشره
ولی استقامت پراید رو نداره،😜😜😜
Ali
۲۱ آبان ۱۴۰۳درهای GTO برای بازکردن دستگیره به این شکل نداره ، مدلی که من دیدم از لبه در جای شیشه ۴انگشتت رو داخلش میکنی و همونطور به سمت لبه در میکشی تا به ضامنش برخورد کنه و در رو باز میکنه.
صفدر
۲۲ آبان ۱۴۰۳برای رفع پرمصرفی بنزین میشه گازسوزش کرد تابشه دوگانه سوز. صندوق عقبش خیلی بزرگه و دوتاکپسول گاز cngتوش جامیگیره.فقط اگه خواستین معامله کنین مواظب باشین چپی نباشه.برای خانواده پربچه خوبه.
arsalan
۳۰ آبان ۱۴۰۳میشه درباره ی ترمزهاش توضیح بدین