آموزشمقالات

بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو

در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین روش‌های افزایش توان خودرو را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شاید در نگاه اول افزایش توان خودرو امری سخت به نظر برسد اما گاهی اوقات این‌گونه نخواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید برای بهبود کارایی خودروی خود همیشه به مکانیک مراجعه کنید. فرقی نمی‌کند که با خودروی خود در خیابان‌های شلوغ تردد می‌کنید یا اینکه در پیست حضور می‌یابید چراکه توان و پرفورمنس بیشتر باعث خواهد شد سواری بهتری را تجربه کنید؛ اما قبل از آنکه به فکر افزایش توان خودرو باشید بهتر است آن را خوب بشناسید. زیر کاپوت خودروی شما پیشرانه‌ای قرار دارد که با مخلوط سوخت و هوا و احتراق آن قدرت تولید می‌کند.

حتما ببینید: قیمت روز انواع خودرو

هرچقدر مخلوط سوخت و هوا به‌صورت بهینه سوزانده شوند قدرت و گشتاور بیشتری به دست خواهد آمد. گاهی اوقات برای کسب قدرت بیشتر باید تغییراتی بنیادین در پیشرانه اعمال شود اما گاهی اوقات نیز با اندکی تغییرات کم‌هزینه می‌توان عملکرد قلب تپنده وسیله نقلیه را بهبود بخشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مربوط به تیونینگ خودرو را نیز مطالعه بفرمایید. در ادامه بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

بهترین راهکارهای افزایش توان خودرو

  • استفاده از روان کارها و افزودنی‌های سنتتیک

روغن موتور در انواع و کیفیت‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود. برای اینکه پیشرانه شما طول عمر و دوام بالاتری داشته باشد باید روغن‌های سنتتیک را انتخاب کنید. روان کارهای سنتتیک دارای ساختار شیمیایی هستند که باعث عملکرد بهتر در پیشرانه می‌شود. روغن‌های سنتی درصورتی‌که دمای پیشرانه بالا برود شکسته خواهند شد اما روغن‌های سنتتیک این‌گونه نیستند و در دماهای بالا نیز کارایی بهینه‌ای نشان می‌دهند. برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد پیشرانه می‌توانید از افزودنی‌های مجاز به روغن استفاده کنید چراکه این مواد می‌توانند باعث کاهش اصطکاک قطعات و گرما شوند.

  • بررسی وضعیت احتراق پیشرانه

مهم نیست که چه میزان از مخلوط سوخت و هوا در دسترس پیشرانه قرار می‌گیرد زیرا اگر سیلندرها جرقه موردنیاز را در اختیار نداشته باشند پیشرانه عملکرد مورد انتظار را نخواهد داشت. شما باید سیستم جرقه‌زنی کارایی داشته باشید تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. زمان‌بندی نادرست احتراق باعث مشکلات زیادی می‌شود و شاید شما را راهی مکانیک کند. اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم عیب‌یابی هستند که با اختلال در فرایند احتراق پیام هشدار را به اطلاع راننده می‌رساند اما مشکلات کوچک می‌توانند از نظرها پنهان بمانند. اگر مخلوط سوخت و هوای شما نسبت هوای بالایی داشته باشد نیازمند ولتاژ بیشتر برای شروع جرقه‌زنی شمع‌ها خواهید بود و به همین خاطر نصب یک تقویت‌کننده می‌تواند کارایی خودرو را بهبود بخشد.

  • نصب دریچه گاز و انژکتورهای بهتر

دریچه گاز هوای موردنیاز پیشرانه را تأمین می‌کند و انژکتور نیز سوخت را به داخل سیلندرها تزریق می‌کنند. قطعاً خرابی این قطعه‌ها می‌تواند فرایند تولید قدرت پیشرانه را مختل کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید می‌توانید از سیستم‌های تأمین هوای کاراتر برای قلب آهنین خودرو کمک بگیرید. همچنین باید انژکتورهای سوخت تمیز باقی بمانند و به همین منظور حتماً باید از سوخت باکیفیت استفاده کنید. برای کارایی بهتر انژکتورها می‌توانید از مواد انژکتور شوی استفاده نمایید و یا اینکه قطعه موردبحث را به کلی تعویض کنید. همچنین برای بهبود کارایی خودرو می‌توانید از لوله‌های سوخت بزرگ‌تری نیز استفاده کنید تا سوخت بیشتری به پیشرانه برسد. مورد بعدی دریچه گاز است که جریان هوای ورودی را کنترل می‌کند. در صورت استفاده از دریچه گاز بزرگ‌تر می‌توان قدرت بیشتری را استخراج کرد. البته ابعاد و مشخصات مناسب دریچه گاز برای خودروی شما ضروری خواهد بود چراکه در صورت استفاده از قطعه بزرگ‌تر قدرت خودرو کاهش می‌یابد. قطعاً برای نصب چنین قطعاتی باید با یک مکانیک باتجربه مشورت کرد و البته از عدم ابطال گارانتی سازنده نیز مطمئن شد.

  • اطمینان از نسبت تراکم مناسب

هرچه کارکرد خودرو بیشتر شود استهلاک قطعات نیز بیشتر خواهد شد و در این میان شما با کاهش فشار کمپرس نیز مواجه می‌شوید که منجر به افت توان خودرو می‌شود. البته بدون تغییرات کلی در پیشران و با تعویض یا تعمیر برخی قطعات می‌توان نسبت تراکم پیشرانه را بهبود بخشید. از جمله نشانه‌هایی که حاکی از به هم خوردن نسبت تراکم پیشرانه و افت توان آن هستند می‌توان به افزایش مصرف سوخت، افزایش مصرف روغن موتور، انتشار دود آبی رنگ از اگزوز و سر و صدای غیرعادی پیشرانه اشاره کرد.

  • استفاده از ورودی هوای سرد

اصل کلی این است که با کاهش دما تراکم هوا افزایش خواهد یافت. هوای متراکم‌تر می‌تواند سوخت را بهتر بسوزاند و در نهایت قدرت پیشرانه بیشتر شود. زمانی که شما سیستم جذب هوای سرد را انتخاب کنید فیلتر هوای جدیدی نیز روی خودرو نصب خواهد شد که شاید ظاهر عجیبی داشته باشد زیرا بسیار بزرگ‌تر از فیلتر هوای استاندارد خودروست. این سیستم‌ها همچنین مسیر ورود هوا به پیشرانه را تقویت می‌کنند و انحناهای موجود در آن‌ها باعث بهبود حرکت هوا می‌شوند. در حقیقت با طراحی بهتر می‌توان هوا را سریع‌تر به پیشرانه رساند.

  • تعویض منیفولد اگزوز با هدرز

یکی از تکه‌های اصلی پازل قدرت پیشرانه خروج دودهای اگزوز است. منیفولدها لوله‌هایی مرتبط به یکدیگر هستند که خروجی‌های اگزوز هر سیلندر را به یک خروجی کلی تبدیل می‌کنند؛ اما مشکل این قطعه به طراحی آن مربوط می‌شود چراکه فشار برگشتی گازهای خروجی داغ می‌تواند قدرت را کاهش دهد. ولی درصورتی‌که بجای منیفولد استاندارد از هدرز اگزوز استفاده کنید این مشکل رفع خواهد شد. هدرز گازها را به‌صورت مجزا از هر سیلندر خارج می‌کند و زمانی که لوله‌ها از پیشرانه فاصله مناسبی پیدا کردند به یک لوله می‌پیوندند. اکثر خودروسازان به خاطر هزینه‌های تولید پایین از منیفولدها استفاده می‌کنند اما چنین چیزی باعث کاهش حداکثر توان تولیدی پیشرانه می‌شود.

  • استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر

سیستم‌های پرخوران مشهور که توربوشارژر و سوپرشارژر نام دارند باعث افزایش توان خودرو می‌شوند. طراحی سوپرشارژر به این صورت است که با تسمه و پولی به میل‌لنگ وصل می‌شود و با چرخش میل‌لنگ سوپرشارژر نیز می‌چرخد اما نکته این است که سرعت چرخش سوپرشارژر بسیار سریع‌تر از پیشرانه است و باعث می‌شود هوا به‌صورت بهینه وارد پیشرانه شود. با استفاده از سوپرشارژر قدرت پیشرانه بسته به ابعاد و حجم آن بین ۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت و این رقم برای گشتاور به ۵۰ درصد نیز می‌رسد. یکی دیگر از سیستم‌های پرخوران محبوب توربوشارژر است که عملکرد متفاوتی نسبت به سوپرشارژر دارد. این قطعه از گازهای خروجی اگزوز برای عملکرد خود استفاده می‌کند و بنابراین گزینه کاراتری برای پیشرانه محسوب می‌شود. البته تا زمانی که پیشرانه به دور مناسب نرسد توربو وارد مدار نخواهد شد و این فرایند با نام لگ توربو یا تأخیر توربو شناخته می‌شود. ولی سوپرشارژر با فشار پدال گاز وارد مدار می‌شود و عملکرد فوری‌تری دارد. در مقابل باید گفت فشار بوست توربوشارژر معمولاً بیشتر از سوپرشارژر است.

  • دقت در حفظ و نگهداری خودرو

اولین قدم در افزایش توان خودرو نگهداری مناسب از آن به ویژه بخش پیشرانه خواهد بود. درصورتی‌که مواردی همچون روغن موتور را سر وقت تعویض نکنید و به استهلاک قطعات اهمیتی ندهید تلاش‌ها برای افزایش توان خودرو ناکام خواهد ماند. اگر از بنزین یا روغن موتور بی‌کیفیت استفاده کنید حتی بهترین اقدامات در این زمینه نیز باعث بهبود کارایی خودرو نخواهند شد. شما همچنین باید فیلترهای مختلف از جمله فیلتر هوا و روغن را نیز به‌صورت منظم تعویض کنید.

  • به‌روزرسانی ECU

مغز خودرو یا همان ECU تمامی سیستم‌ها را تحت نظر دارد و عملکرد کلی، آلایندگی، قدرت و مصرف سوخت را بالانس می‌کند. خودروهای جدیدترین دارای ECU هایی هستند که قابلیت به‌روزرسانی دارند و بنابراین درصورتی‌که مشکلی از بابت گارانتی وجود نداشته باشد می‌توان نزد یک مکانیک معتبر مراجعه کرد تا با انجام این کار قدرت پیشرانه بهبود یابد.

  • کاهش وزن خودرو

به این فکر کنید که با حمل اشیای سنگین چقدر خسته می‌شوید. همین موضوع درباره خودرو و وزن بالای آن نیز صدق می‌کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید می‌توانید این کار را با خالی کردن صندوق‌عقب و کابین شروع کنید. برای بهبود عملکرد وسیله نقلیه به دنبال سبک‌تر کردن آن باشید. هرچقدر وزن بیشتری را حمل کنید پیشرانه تحت‌فشار قرار خواهد گرفت اما با حذف موارد غیرضروری می‌توان بهبود عملکرد را شاهد بود. در واقع نسبت به قدرت به وزن نقشی کلیدی در راندمان وسیله نقلیه ایفا می‌کند. حتی در حالت‌های پیشرفته و مخصوصاً مسابقات می‌توان بجای شیشه‌های استاندارد خودرو از نمونه‌های آکریلیک یا پلاستیکی استفاده کرد. در برخی خودروها نیز امکان خارج کردن صندلی‌ها از کابین برای افزایش فضا وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۲ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۴۵۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان .
    من یه پرشیا سیاه مدل 82 دارم.
    نه تو کف نه تو سربالایی ونه تو سرازیری از هیچ ماشینی قریزی نداره210تارو فیکس میره.
    اگه میخای ماشینت شتابش 2برابر بشه ..
    صافیه بنزینتو هرماه تمیز کن.مصرف استاندارد پرشیا8 ولی من گزاشتم رو12.هربار روغن عوض میکنم یه فیلتر نو میزارم روش.شمع 3پر المانی انداختم هر دو ماه هم تمیز..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    راسی دوستانی که مجبورن مسابقه بدن0درک0 اولا کار زشتیه ولی بعضی موقع ها تحریک میکنن.میخای کم نیاری تو شتاب اولیه وسرعت بخاری های ماشینو روشن کن وهمه دریچه ها شو باز کنید تا هوای موتور خالی شه.مثل ببر میشه امتحان کن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. amir

      ۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منظورت درگه؟؟؟؟
      من امیر صمیمی هستم از تیم مسابقات اتومبیل رانیه کی تی اس . فکر جالبی بود ولی اینو اضافه کنم بخاری گرفتن فکر خوبی بود ولی ن واسه ماشینی ک ونت داره میفهمی ک چی میگم
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        داش ونت کجا نصب میکنن نوکرتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،یه سمند LX مدل 87 دارم سرسیلندر عوض کردم،الان قدرت و سرعتش کمتر از قبل شده ،تو سربالایی نسبت به قبل جون نداره،صدای سوپاپ ها خیلی از قبل بیشتره و موتور خشک تر کار میکنه،به نظر شما علت چیه ،با شیم گیری بهتر میشه؟چون نشون مکانیک دادم میگه شیم ها را شل گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امین

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ممنون از سایت عالیتون
    در صورت امکان ممنون میشم راهنمایی کنین
    پژو 405 (2000) من سرعتش بیشتر از 130 نمیشه
    کاربراتور و دلکو کاملا سالمن
    تایم موتور صحیحه
    کارکرد ماشین 90000 تا کمپرس موتور رو هم تست کردیم مطابق استاندارده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه تو سرعت 130 با دنده 5 دور موتور میاد نزدیکای 5 مشکل از گیربکسته. اگه عوض کنی راحت 160تارو میری. من خودم ماشین بازم یه پرشیا دارم گیربکس شماره 18 روش انداختم با دنده 2 ؛ 110 تا رفتم فیلمم دارم. ینی رکورد کل ایران دست منه بیشترم حتی میتونم برم. مردم فک میکنن همه چی موتوره ولی نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام. چند تا سوال داشتم. اول اینکه میشه این گیربکس رو روی 405 هم نصب کرد؟؟؟ دوما اگه میشه هزینش چقدره؟؟؟ و سوما اینکه اگه میشه اسم کامل این گیربکسو بگین تا تحقیق کنم در موردش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. استوک

          ۱۲ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام گیربکس زانتیای بهش میخوره 850 قیمت3شه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام

          ۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دوست عزیز گیربکس دنده ریز زانتیا روی 405 ، سمند،پرشیا نصب میشه و شتاب ماشین رو دو برابر میکنه و واقعا فوق العاده میشه هزینشم حدود 800 تا 900 میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ؟؟؟؟؟125تا با دنده دو رفتم با رانا کی میگه رکورد ایران دستته؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Omid

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ماشین من sd 16 سپاپ هستش کاتافشو حذف کردم نهایت تو دنده دوم 100 تا میره آیا شما گیربکسشو عوض کردین؟ اگه راهی داره برا منم بگین مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. majid

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مشکل میتونه از سنسور کیلومتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. هادي

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه اردی دارم باهاش تو جاده ای زنجان قزوین با هاش ١۶٠تا رفتم مدل ٨۴ خیلی تمیزه ولی می کفتن کیربکس تویتاهای قدیمی رو بندازی روش بیشترهم می تونم برم اکه بشه چقدر خرجش میشه خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام به اقا هادی عزیز گیربکس تویوتایی شتاب ماشینتو و سرعتشو بیشتر میکنه و خعلی تاثیر داره و کله گاوی ماشینتم یا همون دف ماشینتم تویوتایی کنه دیگه معرکه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دیمن

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      15 تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سوزوکی ویتارا دارم احساس میکنم صدای موتور زیاد شده چیکار باید بکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فقط اگزوز مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دنیا

      ۲۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من دوستم همین مشکل رو رو ویتارا داشت یه با با پیشنهاد یه تعویض روغنی کاسترول 5w40 مگناتک ریخت مشکل کاملا حل شد الآن ۱۰ ماهه فقط همین روغن میریزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. نوید

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من یه پراید مدل 90 دارم 174 تا کارکرده فرقی هم نمیکنه توی سربالایی و کفی کم میاره مخصوصا اگه 2 تا 3 نفر تو ماشین باشن صدای سوپاپ ماشینم درمیاد مثل اینکه فیلر نباشه ولی دیسک و صفحه و تایم تازه عوض کردم جنس دیسک و صفحه رو هم ولئو انداختم کارتن سبز خودمم کارم تو نمایندگیه ولی از این ایراد سر در نمیارم .
    بنزین معمولی میزنم با مکمل خارجی براش بعد روغن کاسترول جی تی ایکس مگناتک اس ال میریزم توش هردفعه هم فیلتر و فیلتر هوا و صافی شو عوض میکنم شمعم تازه عوض شده ولی هنوز مشکلش حل نشده هرکی میتونه کمکم کنه ممنونش میشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز ورودی ریل سوختت را نگاه کن منم یه 86 دارم اولش همین طوری بود ولی ریل سوخت ایراد داشت و با دریل ورودی ریل سوخت را گشاد کردم حالا خوب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. milad

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سنسور اکسیژن رو عوض کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حامد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با استفاده از کمپرس سنج کمپرس تمام سیلندر هاتو بگیر باید بین دوازده تا دهو نیم یا دیگه 10باشه اگه زیر ده بود و ماشینت دود نمیکنه سر سیلندر رو باز کن یه دست سوپاپ سایپایی بده تراشکار خوب اب بندی کنه بنداز روش تمام شه بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. akbar

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به دوستان ،
    آقا من یهtu5 پژو مدل ۹۲ دارم از روز اول صفر گرفتم دست خودم بوده روغن خوب و به موقع با بنزین سوپر و شستشوی انژکتور و شمع درجه یک،تو سربالایی بیشتر ماشین های خارجی رو جا میذاره،واقعا موتور قدرتمندی داره حال میکنم باهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جواد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزانی که عشق سرعتن.اولا پیشنها که با داشتن شغل راننده حرفه ای.خواهشا سرعت نرین.دوما این کارها بجز توربو شارژر تاثیری نداره.اگه میخواین تند برین بهترین کار تعویض ماشینه.چون این کارها استاندارد نیست و خودکشیه.مثلا مزدا3رو ک خودم دارم.با لاستیک 225هم سر میخوره.دیگه بالای200تا واقعا مرگه.البته به من باشه بالای130نباید باهش رفت.اما اگه اصرار به این کار دارید.بیخودی هزینه های الکی نکنید.موتور و گیربکس رو تعویض کنید.ببینید مثلا موتور ماشینی مثل اگه اشتباه نکنم تویوتا کرنا که خودش 4تومنم گیر میاد.بندازین رو پراید.واقعا تاثیر داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. msm

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام…من یه جنتو دارم…میخام شتابشو ببرم بالا چیکارا باید بکنم؟بدجور ذهنمو درگیر کرده….شتاب اولیه دنده یک فوق العاده س ولی تو دنده دو شتاب خیلی کمه…تازه تو دور پایین وقتی میندازم دنده دو اولش میلرزونه ماشینو بعد ک دور رف بالا دیکه نمی لرزه و بعد شتاب میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دیسکو صفحه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مرتضی

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سمند ال ایکس مدل ۸۷دارم واقعا موتورش عالیه توی سربالایی اصلا کم نمیاره دویست تا پر کردم با دنده دو صدتا پر کردم ولی ماشینای مدل۹۳ به بالا اصلا به درد نمیخوره حتی سینه کشی کم میاره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. افشین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه روا مدل 87 دارم مصرفش تا حدود صدی 18 رفته شتاب ماشین خیلی پایبن اومده ماشین جون نداره و سرابالایی کم میره. هر مکانیک یه چیز میکه یکی میکه سنسور اکسیژنه یکی میگه دیسک صفحه ایراد داره
    ممنوتومیشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دیمن

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      شمع ها رو باز کن، ببین اگه دوده زده، مشکل بیشتر از سنسور میل سوپاپ که جاش زیر دلکو میباشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. خالد مشعل

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به بچه ها،یه ٢٠۶ مدل ٨٠ دارم از ٨٠ دسته خودم بوده ۶،٧ تا ماشین داریم زیاد سوار نشدم ٢٠ هزار کار کردش هست مدل ٨٠ هست صفره صفر هست با ٢٠۶ مدل ٩۴ درگ گذاشتم به گردمم نرسید با تشکر از شرکت تیو فایو و ال ایکس و رنو ای لاو یو پی سی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. sina

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ریو مدل ۸۹دارم…میخوام تقویتش کنم چه کارایی میشه روش انجام بدم که شتابش(صفر تا۱۰۰)زیاد شه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محسن

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پراید کاربراتوری دارم میخوام تقویتش کنم مدل 77تازه تعمیره شمع دوپلاتین انداختم اما وسیله یا راه دیگه ای برای تقویتش پیدا نکردم در ضمن امتحان کردم 140بیشتر نمیره ،دوماهه فکرم در گیره کمک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. sahand

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش.من باید بدی کاربراتورتو دست کاری.کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.پراید کاربرات خیلی میشه روش مانور داد.من خودم 83انژکتور دارم.رینگ و پیستون ریو کردم.سر سیلندر b5گذاشتم.فراویل رو سبک کردم.صفحه کلاچ206گذاشتم و یه چیپ تیونینگ.الان تا130تا سوناتا رو و تا 100تا ماکسیما رو لول کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. خلیل

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من یک MVM530مدل 90دارم وضعیت هر دو منبع خراب خراب است با توجه به قیمت بالای منبع اگزوز اصلیش که تقریبا 850تومانه میتونم از منبع سایر خودروهای داخلی استفاده کنم ممنونم از لطفتون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. amir

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان گفتن هوای سرد ولی فک نکنم اینطوری باشه
    دو مدل موتور من میشناسم
    1- اونایی که تو دمای بالا کار میکنن
    2-اونایی که تو دمای پایین کار میکنن
    من خودم پژو دارم که موتورش دمال ایده آل براش 89 درجه هست و تو مناطق گرمسیر که هوا گرمتره و اکسیژن بهتر به موتور میرسه(دوستان گفته بودن تو هوای سرد ) انگار قدرت موتور بیشتر میشه و کاملا احساس میکنم این جریان رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. milad

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش اگه ماشینتونو دوست دارین اروم برین تا مثل من ماشینتون داغون نشه.پارس موتور زانتیا،پیستون تیتان،شمع و انژکتور هاشو از المان برام اوردن.چپ کردم فروختمش 6 تومن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. بهنام رنجبر

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال داشتم که اگه دوستان جواب بدن عالی میشه
    من میخوام علاوه بر خروجی لوله اگزوز استاندارد خودرو یک لوله و محفظه با کل متعلقات مورد نیاز از کنار موتور تا انتهای ماشین نصب کنم آیا طبق مطالب نوشته شده در بالا(پنج راه ارزان قیمت) واقعا تاثیر داره؟(البته بر روی پیکان) اگه دقت بکنید اصلا در اول کار کنار موتور، خروجی اگزوز پیکان دو تا هستش از اون قسمت که دو تا هست این کار رو بکنم؟
    علاوه بر پیکان پاترول هم دارم رویه اون هم تاثیر داره یا نه؟
    ممنون از راهنماییتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. غم

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من یه پیکان ,83دارم اگه بخواهم سرعتش زیاد شه باید چکار کنم. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بنیامین

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من یه پراید 88 دارم که تو سر بالایی اصلا کم نمیاره و شتاب اولیه عالیه حتی با دنده سه فیکس 135 تا میره . اما متاسفانه ماشینم از 140-150 اصلا رد نمیشه . به هیچ وجه . اونم تو دنده چهار . رفتم به تعمیرکار نشون دادم نه سر سیلندر مشکلی داره و نه گیربکس ماشین
    صافی ماشین رو عوض کردم . دریچه گاز رو کامل عوض کردم میل سوپاپ رو عوض کردم سیفونش رو عوض کردم و بوش آلمانی انداختم شمع دو زمانه و وایرها هم تعویض کردم اما بازم از این بیشتر نشد . دیگه نمیدونم باید چیکار کتم . حتی انبار وسط رو حذف کردم و یه لوله صاف گذاشتم . دهنم سرویس شد بخدا با این همه هزینه . خیلی عصبی شدم که با پول مسافرکشی این همه خرج کردم و نتیجه نگرفتم .
    دوستان عزیز تورو خدا یکی کمکم کنه تا حداقل این بار با کمترین هزینه بتونم ماشینم رو جمع کنم .
    دوستای گلم هرکی هر ایده ای داره لطفا کمکم کنه جبران میکنم . جناب ادمین شما هم لطفا کمکم کنید
    * در ضمن من زاهدانم
    [*درج شماره تماس مجاز نیست*]
    دوستان حتما منتظرتونم . حتی کسی اگه خواست هزینه راهنماییشو میدم بخدا فقط کمکم کنه که ماشینم سفره خونمه
    خدافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهنام

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یه پژو 2000 رخش دارم ، اما یه مسئله چند وقته ذهنمو درگیر کرده ، اونم دمای موتورشه ، طوریه که وقتی کنار کاپوت بسته می ایستم گرمی موتور رو کامل حس میکنم ، البته آمپر بین 80 تا 85 نشون میده
    خواستم بدونم طبیعیه ؟
    یا ترموستات پایین تر ببندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۱۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام داداش مشکل از ترموستات نیس رایدیات به موتورت جواب نمیده یا اینکه رله هات خرابه منم ۲۰۰۰دارم رادیاتتو بهتره عوض کنی من رادیاته اردودنز(ordodenz) انداختم که چهار لوله فقط پیدا کردنش یکم سخته راسی اصلاش روش نوشته اسمو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. فرشید

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باسلام دوستان من 405 مدل 93 دارم بیشتر از 160تا نمیره خیلی اعصابمو خورد کرده .شعم هارو چک کردم فشار بنزین .تایمش میزون بود .صافی بنزین شیم هاشم چک کردن سالم بود .صفحه کلاچم عوض کردم 3 ماه پیش .دوستان راه حلی اگه دارین به شمارم اس ام اس کنید یا ایمیل بزنید خدا خیرتون بده از بس پول به تعمیرکارا دادم خسته شدم
    [ذکر شماره تماس در کامنت ها مجاز نیست]

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام منم همیپ مشکل رو دارم.405مدل 93

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز منم سمند ال ایکس 94دارم اونم همینجوری کلا ماشینای جدید تنبل هستن چند تا دلیل داره اول اینکه ماشین یورو 4 چون بنزین با کیفیت یورو 4 واقعی نیست خیلی زود کاتالیستش پرمیشه و نفس ماشینو میگیره دوما گیربکس این ماشاینا be3 هستش که تاپ اسپیدش جالب نیست و گیربکساشون کیفیت قبل رو ندارن سمند قبلی من مدل 86 بود که باهاش 210 تا رفتم ولی این یکی نهایتا تو شیب 185 تا . کفی 170تا بزور . الکی خرجش نکن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  24. امين

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پارس ٩۵دارم دنده ٢..3 کم میار یا دل میزنه ماشین خشکه نفسش باز نشده بنظر شما چیکار کنم که سرعتش زیاد بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Mohamad 33

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من پراید 87 دارم باهاش تو چندتا مسابقه شرکت کردم و مقام هم اوردم ماشینم هیچ مشکلی نداشت تا اینکه بعد از تمرین تو پیست یک دفعه گیربکسم ترکید یعنی شکست و مجبور شدم گیربکس رو تعمیر کم حالا از اون روز تا حالا ماشین بکسو باد میکنه با تینر و بنزین از بالای دینام صفحه کلاج رو تمیز کردم اما ماشین از شتاب افتاده و بکسو باد میکنه حالا به نظر شما چکار کنم و من در رشته اسلالوم مسابقه میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    سمند ال ایکس دارم گاهی یکی دو ساعت میرم باهاش بعد 2ساعت رانندگی خاموش میکنم دو یا سه ساعت بعدمیام استارت میزنم دور موتورس میفته و در حد خاموش شدن.بلافاصله خاموش میکنم دوباره میزنم دیگه مشکل نداره.علت چی میتونه باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کریم

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خدمت شما علیرضا و دوستان، همیشه این نکته را در نظر داشته باش قبل از استارت چند ثانیه سوییچ رو باز بذار تا پمپ سوخت بنزین رو بیاره سر موتور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. نیما

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من به سمند ۸۱ خریدم بیشتر از ۱۲۰ نمیره یعنی دور موتور پر میشه یعنی انگار نسبت به سرعتش دور موتورش بالاس… و در دور موتور ۳ صدای ماشین زیاد میشه البته دنده ۱ خیلی زیاده صداش من پراید داشتم تا حالا ایا طبیعی ه این صدا یا مشکل چیه چجوری درست میشه راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      مشکل از گیربکس ماشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. مهرداد

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید یه سوالم من داشتم ماشین من405GLXهستش84همه چیزیم خود کارخونه هستش ولی ماشین تو دنده4؛100تا رو به قدرت پر میکنه ولی مال دوستان تو دنده 2اگه میشه به ما هم بگین چی کار کردین ماهم انجام بدیم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهرداد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جوابی به ما کسی نیست بده
    ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد رضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام یه پژو ۲۰۰۰دارم میخوام برا پیست امادش کنم ولی یه عده میگن موتورو عوض کنم یه عده هم میگن همین موتورو با توروبو و هدرز و کیت جرقه و اینتر کولرو و یه سری دسکاری تو کاربیراتور و سوپاپو سر سیلندر میتونم ماشینو اماده کنم ادمین جان جون مادرت جواب بده چیکار کنم که لنگم راسی میگن موتور mi16هم برایه تیون کردن خوبه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا